Kan man tvätta Kavatstövlar i maskin?
Ja som rubriken lyder, kan man tvätta kavatstövlar i maskinen? Och isof på 40 eller 60 grader? Hur får man dom torra sedan?
Ja som rubriken lyder, kan man tvätta kavatstövlar i maskinen? Och isof på 40 eller 60 grader? Hur får man dom torra sedan?
Är det vinterstövlar du menar??? De hade jag nog inte tvättat i maskin.
Jag har däremot kört Kavatsandaler i maskin i 40 grader o de överlevde det....man får återfetta dem efteråt.
Stövlar hade jag nog tvättat av med tvållösning o sen smort in om det inte är så att du fått in ngt jätteäckligt i dem.
Skulle tro att det går, borde vara samma kvalitet på lädert som sandalerna
Ja det är vinterstövlarna jag menar.
Sonen ramlade i ett diket i går och nu idag luktar de avskyvärt och jag har för mig att jag hört att man kan tvätta dem i maskinen men jag kanske bara ska försöka tvätta av dem med duschen då?
Alltså han fick in dikesvatten i stövlarna ungefär halva stöveln var vattenfylld så de luktar invändigt.
Fylll kängorna med lite tvättmedel och vatten. Låt det stå ett bra tag. Sen kan du tvätta dom max 30 grader i fintvätt i tvättmaskinen. Det bör räcka. Eller för att vara på den säkra sidan att duscha och skölja ur kängorna istället när tvättmedlet och det har dragit sig ordentligt i kängorna.
Jag har tvättat kavat allvädersstövlar i 40 grader och de blev fina och rena. Men impregnera efteråt.