• Cheesan

Någon som vet om man kan boka Ryanair-biljett för "ofött" barn

Väntar vårt tredje barn i början på juni och ska flytta till Spanien i slutet på augusti.
    Vill gärna boka flygbiljetter så snart som möjligt.
    Vid bokning måste man ange namn och ålder - vilket ännu inte är möjligt.

Någon som vet om man kan komplettera med detta senare?

• Svar på tråden Någon som vet om man kan boka Ryanair-biljett för "ofött" barn
  • miss nöjd

borde ju gå eftersom bebis iaf kommer åka i erat knä och inte ha en egen stol...? Bebis blir ju mer som handbagage... 

• Cheesan

På City-airline var det inga problem att ringa och boka infant och sedan komplettera med namn och personnummer när man visste.
    Skulle varit så mycket lättare om det även gick att maila med Ryan-air.............

• Jagsjälv

Ring till infodisken på Skavsta och fråga. Nu har jag lagt bort lappen med telnr, men googla och ring. De är trevliga att ha att göra med!

• Hanah

Behöver man inte ange personnummer så går det ju. Vi bokade en färjebiljett innan sonen var född, då skrev jag bara "Lars 2 mån".
    Sen kom han ju inte att heta Lars, men det spelade ju ingen roll.

• Cheesan

Har pratat med Ryanair och vi ska boka med "Baby" som förnamn och sedan ringa dem när vi bestämt namn.
    De gör sedan en kostnadsfri namnändring.

• Protea

Lite OT men jag fragar anda! Var ni tvugna att kopa en hel biljett till bebisen eller betalar ni i stort sett ingenting for biljetten eftersom bebisen sitter i knat?

• YokohamaNr2
    Protea skrev 2011-04-18 09:05:46 följande:
    Lite OT men jag fragar anda! Var ni tvugna att kopa en hel biljett till bebisen eller betalar ni i stort sett ingenting for biljetten eftersom bebisen sitter i knat?
    Ja du måste köpa en biljett till bebis även om den sitter i knät, tyvärr kan den biljetten ibland vara dyrare än övriga om man hittar riktigt billiga biljetter. Brukar gå på runt 200kr för en 'infant' biljett
  • Protea

Det var det jag trodde. For oss blir det da billigare att aka med BA, nar man med Ryan maste betala extra for vaskor mm.

• evaoregon

På reguljärflyg så betalade vi 10 % av vuxenpriset plus skatter.  Det bev en slant.

• Protea

Jo det vet jag men for oss blir det nar vi flyger anda billigare att flyga BA an Ryanair, om man raknar in alla tillagg som tillkommer just med det bolaget. Sen har BA borjat flyga fran London City och dit kommer vi med tag pa ca 15-20 minuter och slipper da aven betala for parkering och det kostar runt £2 med oyster card! Jag har flugit mycket med Ryan innan - tror den billigaste biljetten kostade under £40 inklusive skatter T&R!

Svar på tråden Någon som vet om man kan boka Ryanair-biljett för "ofött" barn