• Anonym (Paralyserad)

Ertappad

Hej! Jag och min man har varit tillsammans snart sex år, varav gifta i knappt två år. Jag har några år kvar till 50 och han är äldre än mig.
    Han är omtänksam, trevlig , verbalt begåvad samt mycket vältränad.

Jag blev fullständigt chockad när jag hittade alla sexsidor han hade varit inne på.
    Det var flera år bakåt i tiden, allt från Web sex till mobilbetalda sextjänster och kontaktsidor....
    Jag gick igenom sidorna, mobilen samt utgifterna.
    Han blånekade tills jag visade kontoutgifterna och även historiken på datorn.
    Han lovade att sluta med detta, men några återfall har jag kommit på. Jag ser det som otrohet att kolla sex . Själv förklarar han detta med, att det gäller honom själv, vad det nu innebär ?
    Känslan av detta är att jag inte duger, samt att jag är enormt misstänksam och blev väldigt otrygg av insikten. Nu är detta ett tag sen och jag har lugnat ner mig. Har utvecklat mina datakunskaper , privaty surfing
    finns att tillgå och har inte lyckats ladda ner programmet som informerar om någon är inne på "förbjudna sidor".
    Är tacksam att höra parterapeutens åsikt.

• Svar på tråden Ertappad
  • Gerd parterapeuten

Hej!
    För dig har denna upptäckt gjort dig chockad, du har blivit misstänksam, otrygg och känner att du inte duger. Det är inte rimligt att du skall hålla på och kolla vad han gör. Din man behöver förstå hur illa det har gjort dig och att ni får problem i er relation. Frågan om var gränserna skall gå är inte lätt att besvara men det är viktigt att din man respekterar dina åsikter eftersom ni lever tillsammans. Bekymmersamt att han blånekade eftersom det tyder på att han ville/behövde dölja det för dig. Om det rör sig om ett missbruk, något tvångsmässigt som han inte kan sluta med, så behöver han söka hjälp för det. I vilket fall som helst är detta ingen som ni kan sopa under mattan utan ni måste prata igenom vad det haft för betydelse och om ni behöver hjälp utifrån. Han behöver själv ta reda på vilken funktion det här beteendet har haft för honom.
    Hälsningar
    Gerd

Svar på tråden Ertappad