• Smurfan 81

Hitta trosor till liten 3-åring (74/80)

Varför är det så svårt att hitta trosor som är mindre än 86/92?

Jag har väldigt svårt att tro att vår dotter skulle vara ensam om att vara blöjfri i storleken 74 (80). Hon är visserligen 3 år, men ligger 3 kurvor under normalen på både vikt och längd. Nu är hon väl 85 cm lång och väger runt 10 kilo.

Finns det att köpa mindre trosor nånstans?

• Svar på tråden Hitta trosor till liten 3-åring (74/80)
  • sahara sahara

Jag har hittat trosor/kalsonger på H&M i storlek 56 som verkar vara gjorda för att ha utanpå blöjan. De passar min 1,5-åring som har storlek 80.

Dessutom tyckte jag mig se småstorlekar på...Lindex sist jag var där, men köpte inga eftersom jag inte gillar plastiga tryck.

Do something scary - the payoff is awesome!
  • Smurfan 81

Eftersom hon är en "stor" tjej vill hon inte ha de bebistrosor som finns utan riktiga trosor! Jag har köpt 86/92 och de ramlar bokstavligen av henne när hon står upp! Har två olika varianter och den ena rasar helt utan vidare, de andra sitter kvar nätt och jämnt men jag minns inte vart jag köpte den mindre varianten.

Blir faktiskt förbannad när jag är inne på Ellos hemsida och ser att de har kalsonger i storlek 74/80 men inte trosor!

• 071001

Men köp då kalsonger! Siri har ett par sjyssta Star Wars-kallingar som hon med glädje använder. De från Zara som jag tipsade om är som vanliga trosor. Åtminstone har Siri såna trosor fast från Åhléns i 86/92.

• sahara sahara

Men är inte trosorna mindre än kalsongerna fast de är märkta med samma storlek? Jag har köpt boxerkalsonger till min unge och de är rätt stora och fladdriga.

Men ja, jag tror att det är rätt ovanligt med blöjfria barn som har storlek 74. Din dotter är givetvis inte den enda, men det är nog så pass ovanligt att det inte anses finnas en marknad för trosor i den storleken. Hittar du så berätta gärna var!

Do something scary - the payoff is awesome!
  • 071001

Ah, såg kråset på baken på de nu.

• Smurfan 81

Ja, hittar jag inga får det bli kalsonger, eller så syr jag in de i storlek 86 helt enkelt! Det är ju det att hon en sån tjejja-tjej som älskar rosa och Hello Kitty så frågan är om hon accepterar kalsonger...

• 071001

Försök att spexa till det på nåt vis då och köp såna där stryk-på-helloKitty-lappar så det blir tjejigt också.

• Smurfan 81

Ja, så kan man ju faktiskt göra!

Ska kika på Åhlens på vägen hem från jobbet idag. Sen har jag faktiskt mailat Ellos för jag tycker det är dåligt att ha olika storlekar för killar och tjejer.

Svar på tråden Hitta trosor till liten 3-åring (74/80)