• Obsidiana

"Jag vill jobba här för att ..."

Hej alla FLare.
    Jag går ut gymnasiet nu i maj och har tänkt stånga mig ut på arbetsmarknaden för att jobba i alla fall ett år medan jag kommer underfund med den stora frågan: vad ska jag göra med mitt liv?

Jag är dock som många andra Jante-lagsförtryckta svenskar väldigt dålig på att föra fram mina goda sidor och behöver lite tips på vad ni skulle vilja se i en arbetsansökan för att bli intresserad av mig som anställd?
    Jag vet heller inte riktigt vad jag ska skriva under den ofta förekommande rubriken "Varför vill du jobba hos oss?" så tips på den fronten vore också tacksamt mottagna. Vad skulle ni vilja läsa som svar på den frågan? Det är inte direkt som om jag på fullaste allvar kan lovprisa det utopiska arbetet som kassaansvarig. ^^

• Svar på tråden "Jag vill jobba här för att ..."
  • Philippa

Jag vill jobba här därför att arbetsuppgifterna känns som en bra utmaning i mitt fortsatta utveckling...

• Obsidiana
    Philippa skrev 2011-04-05 13:10:29 följande:
    Jag vill jobba här därför att arbetsuppgifterna känns som en bra utmaning i mitt fortsatta utveckling...
    Tack.
    Drog till med: "Jag vill få in en fot i, och uppleva, arbetslivet innan jag vidareutbildar mig och då jag tycker om att hjälpa människor och göra dem glada dras jag till detaljhandeln."
  • BeaBee
    Obsidiana skrev 2011-04-05 13:14:09 följande:
    Tack.
    Drog till med: "Jag vill få in en fot i, och uppleva, arbetslivet innan jag vidareutbildar mig och då jag tycker om att hjälpa människor och göra dem glada dras jag till detaljhandeln."
    Jag har varit på en hel del arbetsintervjuer och jag har märkt att man ska vara lite tyst om att man kanske snart är på väg någon annanstans.

Så fort jag nämnt att jag tänker studera så har jag sett att intervjuaren reagerar. De vill ju inte lägga tid och pengar på någon som ändå inte kommer att jobba kvar? Numera så är jag lite vagare speciellt när de frågar om vart jag ser mig i framtiden.
  • vinterblomma
    BeaBee skrev 2011-04-11 22:49:49 följande:
    Jag har varit på en hel del arbetsintervjuer och jag har märkt att man ska vara lite tyst om att man kanske snart är på väg någon annanstans.

Så fort jag nämnt att jag tänker studera så har jag sett att intervjuaren reagerar. De vill ju inte lägga tid och pengar på någon som ändå inte kommer att jobba kvar? Numera så är jag lite vagare speciellt när de frågar om vart jag ser mig i framtiden.
    det stämmer, man vill helst inte höra att tjänsten man erbjuder bara är ett steg på vägen för den sökande. Då väljer man hellre någon man tror man får behålla.

Till TS fråga, återknyt gärna till något i annonsen. Jag vill arbeta hos er därför att ni har, ja vad det nu är för verksamhet eller del man nu är intresserad av.
  • Obsidiana

Tack så mycket för alla tips!

• rigat
    hej jag heter rigat 

jag vill jobba  jag hatar att stiga upp sitta om  morgnanrn

och jag mycket orolig att  skitsitta. så  du kan hjälpa mig.
Svar på tråden "Jag vill jobba här för att ..."