• Mumsen

Hur ofta badar ni era hundar? Borstar ni hundens tänder?

Hur ofta badar ni era hundar? Borstar ni hundens tänder?

• Svar på tråden Hur ofta badar ni era hundar? Borstar ni hundens tänder?
  • evaviola

Vi badar hunden kanske var tredje månad eller så. Tänderna borstar vi aldrig, utan han får speciella ben som ska hålla tandstenen borta.

• Sacha42

vi badar då han behöver det, kloklippning varje vecka och titti öronen. tänderna får han ben till.

• Beloved

Badar vid behov och inför utställningar/tävlingar.
    Vi borstar tänderna på han, enda hunden vi gör det på men det är för han är så förtjust i det. Han äter ben och håller tänderna fina på andra sätt.

• bimmer

Jag badar mina hundar när de behöver det eller inför en utställning/tävling men inte alla gånger med schampoo ibland "sköljer" jag bara av dem. Borstar tänderna har jag aldrig gjort då jag ser till att de tuggar mycket på tuggben och märgben. Klorna klipper jag minst en gång i veckan.

• Andrundrun

Här varken badas eller klips det. Rex päls skiner o glänser så fint ändå. Brukar duscha av honom en snabbis om vi vart ute i skogen. Har det regnat så är det ett måste.

• Andrundrun

OJ! Klips görs det ofta här. Det jag menade var borsta tänderna!

• evaviola

Varför klipper ni klorna så ofta? Vi klipper dom ca var tredje månad, när han trimmas. Dom sliter ju naturligt när dom e ute och springer.

• TessaLisa

Med tanke på att vi har en Bichon frisé så krävs bad i snitt 1 gång varannan vecka (oftare under slaskperiod och mer sällan mitt i vintern), daglig kardning och klippning ca var 5:e vecka.
    Kollar öronen varje dag. Klipper klorna i samband med bad
    Tänderna hålls i schack med ben och "plaque off" som strös över maten.

• Jag är Dinah

Vi tvättar en gång i veckan och då borstas tänderna samtidigt och klorna ses över.

• evaviola

"plaque off" är verkligen att rekomendera!

Svar på tråden Hur ofta badar ni era hundar? Borstar ni hundens tänder?