• Millans hustru

Bra tyst modell på tvättmaskin?

jag undrar om någon relativt nyligen köpt ny tvättmaskin? Vi letar efter en bra modell som är väldigt tystgående. Svårt att veta riktigt, läser på decibel osv men har för ett halvår sedan köpt en maskin som ska vara relativt tyst men som tjuter så vi( o gäster!) tror att ett flygplan är på väg att lyfta i vårt badrum. den har vi lyckats reklammera så den får vi pengarna tillbaka på. men nu vill vi inte göra något misstag, vi vill ha en riktigt bra och tyst maskin. helst ska det knappt höras när den jobbar innanför stängd badrumsdörr, det vet jag itne om det är rimligt men berätta, vad har ni för maskiner ni är nöjda med?!

• Svar på tråden Bra tyst modell på tvättmaskin?
  • humma

Vi har en LG, som bara är ett par månader och jag är jättenöjd med den. Tyst tycker jag att den är också! Det är centrifugeringen som kan höras men det är ett mycket acceptabelt ljud!

• Millans hustru

oj snabbt svar, har du möjlighet att kika vad den har för modellnummer så vi kan läsa om den?den har inte något högt pipande intensivt ljud då den centrifugerar?

• humma

Det är en F1481TD, det som låter mest är när den spelar en liten melodi i slutet..! (dvs den är tyst!)
    Jag vet vilket ljud du menar vid centrifugeringen men det har jag inte hört på denna!

• trollmammsis

vi har precis köpt en ARISTON hotpoint. Hade aldrig hört talas om den innan, men dom rekomenderade den framför whirlpool och vi är supernöjda!! och den är tyst, kan till och med ha dörren öppen   visst då hör man när den centrifugerar men inte så att man störs.
    Den tar 7 kg, har snabbprogram på både 30 och 15 min. Den har ett bebisprogram/allergiprogram, dvs den tvättar hårt smutsat tvätt men sköljer så tvättmedlet försvinner.
    det står till o med en symbol på super silent.
    den har kolborstfri motor vilket gör att man kan köra tvätt på tvätt utan att den behöver vila emellan.
    och självklart är det timer så du kan ställa in när tvätten ska börja.

4999:- på elgiganten

• Millans hustru

wow vilka bra tips! vi hoppas påa tt köpa via hemmabutiken, ska googla o kolla om de här rekommenderade modellerna finns. berätta gärna om fler tips, men toppen, tack alla!

Svar på tråden Bra tyst modell på tvättmaskin?