Separationsångest vid 1 år!
Finns det nåt sånt? Min tjej är jätte mammig just nu, vill bara bäras. Kan inte ens gå på toa utan att hon skriker hysteriskt. Är det fler som har haft det likadant.
Tack för alla svar!
Finns det nåt sånt? Min tjej är jätte mammig just nu, vill bara bäras. Kan inte ens gå på toa utan att hon skriker hysteriskt. Är det fler som har haft det likadant.
Tack för alla svar!
Skämtar du!? Jag kan inte ens sätta ner Victor utan att hela världen går under. Diska och sånt får jag vänta med tills han sover. Men, men jag tror (hoppas) att det går över snart.
Vad skönt att se att jag inte är ensam om detta problem!!
Min lilla grabb på 13 månader är precis likadan,pappa duger inte längre!!
Vi får hoppas det går över nångång!
Haha, känner igen mig! Har en liten mammagris som ylar och skriker bara jag försvinner utom synhåll... Har varit mammig ett bra tag, hoppas verkligen det går över snart. Kan inte göra någonting utan henne.
Absolut! Det finns i högsta grad. Och går bara över om barnet får "tanka" färdigt. Försöker du avvisa barnet eller hänvisa till den andra föräldern så tar det bara längre tid att komma förbi den här perioden.
Åh, Tova är precis likadan och hon har just fyllt 11 mån. Om jag är hemma vill hon vara i famnen hela tiden. Hon har också börjat vakna till oftare på nätterna tycker jag. Det är lite trist eftersom jag har svårare att somna om efteråt numera. Snart måste vi nog köra nån form av "metod" (usch vad hemskt det låter) för att få henne att somna om utan bröstet på natten...
Ja, Isac hade det i 4 månader runt 1-årsåldern
Min kille har varit sådan av och till sedan han var 6 månader. Nu är han 1 år. Just nu är han mindre mammig - men är övertygad om att det kommer fortsätta ett bra tag till - går i vågor liksom... Vi låter honom få vara mammig helt enkelt - känns mest harmoniskt för alla...
Samma läge här!