• fostermamma

Neo betyder födelsemärke o kopplas ihop med cancer :(

Vi hade Neo som namnförslag innan jag fick denna info :( Neo betyder ny på latin, Födelsemärke/leverfläck på Italienska och används nästan alltid inom sjukvården idag. Neo är även en förkortning av neonantal och kan också vara en förkortning av neoplasm som innebär cancer Blä lite ledsen nu :(

• Svar på tråden Neo betyder födelsemärke o kopplas ihop med cancer :(
  • 071001

..eller så tänker du inte på allt detta. Namn är en smaksak och jag gillar inte namnet i sig, men inte skulle jag koppla det till allt det du nämner ts.

• Bumblebina

Nej neo betyder inte alls födelsemärke! Nevus/naevus är termen för födelsemärke...

• La Lola
    071001 skrev 2011-04-05 16:35:40 följande:
    ..eller så tänker du inte på allt detta. Namn är en smaksak och jag gillar inte namnet i sig, men inte skulle jag koppla det till allt det du nämner ts.
    Exakt......håller med.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • sten1

Neo är ju ett mer ett namn nu. Det finns så många små barn som heter Neo. Det är inte många som tänker på de där kopplingarna längre.

• 071001

Nej, de flesta tänker nog mer på Matrix-Neo och det är ju värt att tänka på om man vill koppla ihop med sitt barn  

• fostermamma

Sjukvårdspersonal är väl de som kommer koppla det dit eller italienare Men väldigt tråkigt iallafall

• La Lola
    fostermamma skrev 2011-04-05 16:40:45 följande:
    Sjukvårdspersonal är väl de som kommer koppla det dit eller italienare Men väldigt tråkigt iallafall
    Men...vad gör det egentligen?

De flesta människor förknippar namn med olika saker, både positiva och negativa, men vad gör det egentligen?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
Svar på tråden Neo betyder födelsemärke o kopplas ihop med cancer :(