Bygga egen utbildning (HR/Personal)
Hej!
Sitter och försöker bli klok på det här med att bygga ihop sin egna utbildning. Tycker inte SYO som jag var i kontakt med hjälpte mig riktigt och har endel frågetecken kvar.
Jag vill jobba med HR-frågor, rekrytering, organisationsutveckling mm. Då jag inte ser ut att komma in på Personalvetare på GU och inte känner för Borås eller Högskolan Väst (kan inte flytta) så har jag bestämt mig för att försöka bygga själv. Jag har en tenta kvar, men sedan tidigare har jag läst Statsvetenskap 30p (kan man ju räkna in?) och en kurs i Sociologi (Arbete & Arbetsliv) 15hp. Sedan har jag "en gammal kurs" i Marknadsföring 7,5hp.
Jag tänker därför läsa på distans från olika lärosäten med kurser. Just nu läser jag 7,5hp i Arbetsrätt och en kurs inom psykologi (Urval & Rekrytering).
Kan jag fortsätta söka kurser som jag gör? Jag vill läsa påbyggnadskursen i Arbetsrätt (så blir det totalt 15hp) och personalekonomi på distans till hösten och eventuellt någon annan kurs här på GU inom arbetsvetenskap/sociologi.
Är jag helt lost, eller är det ett sätt jag kan plugga på?