• TessJH

Dop & vigsel - vi gjorde det

I söndags gifte vi oss efter dopet och överraskade våra nära och kära. Det blev en lyckad dag!
    Men för att inte stjäla uppmärksamheten från lillan så valde vi helt enkelt att inte berätta för någon innan och på "dopkaffet" var dekorationen anpassad efter dopet. Bröllopsfesten tar vi till sommaren.

Vill dela med mig av mina erfarenheter om någon är intresserad. Jag letade massa info om denna kombo innan vi bestämde oss, men hittade nästan inget skrivet alls. Så vill du fråga något är det bara att skriva...

.:: Meja 101209 ::. www.blindfold.blogg.se
  • Svar på tråden Dop & vigsel - vi gjorde det
  • Lellebror

Vi döpte våran dotter i januari, och efter dopet så hälsade prästen alla dopgäster välkomna tillbaka till kyrkan i maj för att närvara vid en vigsel (( detta var 2005 )) och reaktionen på gästerna minns jag än idag

• hannamiller

vi gjorde också det.
    och hade festen sen.. väldigt mysigt..

• TessJH
    Lellebror skrev 2011-04-05 20:27:38 följande:
    Vi döpte våran dotter i januari, och efter dopet så hälsade prästen alla dopgäster välkomna tillbaka till kyrkan i maj för att närvara vid en vigsel (( detta var 2005 )) och reaktionen på gästerna minns jag än idag
    Haha den var bra! =)  Det tråkiga är att vi inte fick se folkets reaktioner eftersom vi stog med ryggen till. Men jag hörde sorlet.. hehe
  • MissT

Vi gifte oss på äldsta dotterns dop. Var bara dotterns gudföräldrar och en best man och tärna som visste om det innan. Kunde knappt hålla mig för skratt när vi tågade in i kyrkan, iklädd bröllopskläder, och fick se allas miner. Gästerna trodde att det skulle bli dopkaffe efter dopet men vi bjöd in till bröllopsmiddag på hotell i stället och hade en mycket trevlig kväll. Det blev riktigt lyckat och jag är glad att vi klarade av att hålla det hemligt.

• TessJH
    MissT skrev 2011-04-05 20:35:14 följande:
    Vi gifte oss på äldsta dotterns dop. Var bara dotterns gudföräldrar och en best man och tärna som visste om det innan. Kunde knappt hålla mig för skratt när vi tågade in i kyrkan, iklädd bröllopskläder, och fick se allas miner. Gästerna trodde att det skulle bli dopkaffe efter dopet men vi bjöd in till bröllopsmiddag på hotell i stället och hade en mycket trevlig kväll. Det blev riktigt lyckat och jag är glad att vi klarade av att hålla det hemligt.
    Vi berättade för gudfadern (som blev bestman) och gudmor (som blev tärna) under dopet för att vara säkra på att det inte skulle läcka ut tidigare.
    Under en psalm gav mannen ringarna till gudfadern och talade om att han skulle vara bestman. Efter dopet och fotograferingen drog jag med mig gudmor på "toa" och berättade att hon skulle vara min brudtärna. =)
Svar på tråden Dop & vigsel - vi gjorde det