linda 80 skrev 2011-04-06 11:40:29 följande:
vi har en dotter på 8 veckor som inte heller vill ha napp! Hon tor att jag är hennes napp

vilket innebär att jag blir sittandes med en bebis hängande i brösten. när hon inte är där gnäller hon och söker efter bröstet hela tiden, det spelar ingen roll om någon annan håller henne. "Åh, hon är hungrig" säger alla. Och när jag säger nej till att amma henne tittar alla konstigt på mig, men jag vet ju att hon åt bara för en halvtimme sedan och att hon inte kommer äta när hon väl får bröstet. Men oftast slutar det ändå med att bröstet åker fram och hon blir lugn.
vi har försökt med olia sorters nappar men hon bara spottar ut eller får kvälningar. Så jag tror jag får stå ut ett tag till meed att vara hennes napp

Hoppas på att sugbegäret miskar snart. Det är kostigt men hon somnar jätte bra i sin liggdel till vagnen som står i hennes säng utan problem, man kanske behöver lägga en liten handuk brevid henne men hon e nöjs och somnar ganska fort. Så hon är helt enkelt ingen napp tjej.
(Lika bra det kanske, har en son på som inte vill släppa sin....)
Men varför säger du nej till att ge henne bröstet när hon visar att hon behöver amma? Amning är inte alls bara mat utan att det är lika mycket närhet och trygghet och tröst för barnet

Så att det är vanligt att dom vill amma även fast att dom inte är hungriga varje gång.
Jag skulle inte se det som att jag var hennes napp om jag var dig. Eftersom att det är brösten som är originalet medans nappen är ett substitut för bröstet . Så att det är snarare så att barn som tar napp använder nappen som bröst
Låt din bebis amma fritt eftersom att amning täcker in många fler behov för dom än bara maten.