• Loppan27

Har två pojkar och är så nyfiken på vad som bor i magen nu. Erfarenheter??

Ja jag väntar trean inom kort och har två pojkar. Har inte testat något knep för att försöka få det ena eller det andra utan även denna gång kollat med ÄL-sticka och haft se under de fertila dagarna.

Har dock andra "symptom" denna gång som jag inte haft vid de andra graviditeterna så som
    -halsbränna
    - ingen linje på amgen
    - mycket bättre hy (torr/normal nu, annars alltid fet)

Vad är era erfarenheter? Ni som inte gjort något annorlunda för att få ett visst kön och som har två pojkar?

• Svar på tråden Har två pojkar och är så nyfiken på vad som bor i magen nu. Erfarenheter??
  • jumpdog

I vilken vecka är du? Hur ser magen ut? Jag har endast en son men de jag känner runt omkring har haft en mer "pösig" mage med flicka till skillnad mot en mer spänd och utstående mage med pojke. Skrattande

Enligt statistiska centralbyrån så är det typ 14% chans att få tre av samma kön. Så du har ju 76% chans att få flicka. Skrattande

• maria1972

Jag har också två killar och tjuvkikade med UL den tredje gången. Jag resonerade som så att jag skulle ju absolut inte bli ledsen om det blev en kille, men jag skulle sörja lite att jag aldrig skulle få en dotter, och jag ville inte förstöra första mötet med bebisen, jag skulle vänja mig vid tanken fram till förslossningen. En del kanske blir provocerade av detta, men jag tar inte åt mig, jag älskar dem alla tre precis lika mycket.

Men det blev en liten tjej.

Graviditeterna var lika tycker jag, måde mer och mer illa för varje gång dock.

Lycka till!! 

• Loppan27

Jumpdog, jag är i v.36 och tycker nog att magen varit en typisk pojkmage alla tre gångerna bortsett från att det är lite mer vadderat på sidorna denna gång men det beror nog mer på vilken form jag varit i vid ursprungslägena :)

Jag har också läst att det enligt SCB är liten chans att få tre av samma men min bm säger tvärtom. Hon säger att sannolikheten är större att det bli en kille...

maria1972 - Jag tänker nog lite som du! Jag blir inte ledsen om det är en kille..kan låta som en klyscha men jag hoppas verkligen ha turen att få ett friskt barn till. Men om någon sa att jag fick välja om det skulle vara en kille eller tjej i magen nu skulle jag välja tjej. Grattis till din tjej!!
    Får jag fråga om ni tog till några "knep" för att försöka påverka könet? Har läst end el här på fl om saker man kan prova men det läste jag först efter att jag blivit gravid
    Vid alla mina tre graviditeter har jag kollat med ÄL-test och haft sex under de fertila dagarna. Exakt när ÄL inträffade denna gång kan jag ju inte veta och mna läser ju att sannolikheten för tjej ökar om man har sex några dagar innan ÄL. Denna gång visade testet starkt utslag endast på onsdagen och vi hade sex mån, tis, tors. Vilka spermier som hunnit fram först kan man ju inte ehller veta...alltså om de från mån var framme och väntade på ägget eller om torsdagsspermierna trängde sig för Därför förstår jag inte när en del skriver att deras barn blev till så och så många dagar innan ÄL trots att de haft sex flera dagar.

I en artikel från SCB (tror det är samma som du läst) står det tvärtom vad man brukar läsa...nämligen att chansen för tjej ökar om man har sex på så nära ÄL som möjligt p.g a tjejspermier behöver ett tunnare sekret att simma i för att hinna fram först och det är tydligen tunnast precis vid ÄL. Inte lätt att veta vad man ska tro.

Blev er tjej till flera dagar innan ÄL eller gjordes hon på samma sätt som grabbarna? :)

• Loppan27

Maria1972 - Vi frågade också på UL i v.19 (det enda vi gjort) och hon försökte kolal könet men den hade navelsträngen i vägen.

• jumpdog

För att öka chanserna för flicka ska man ju ha sex ofta vilket ni haft, man ska inte ha på ÄL. När du hade ÄL är ju lite svårt att säga men det kanske var på torsdagen då eftersom stickorna visar stegring 24-48 timmar innan ÄL. Har ni tur har spermierna från måndag-tisdag hunnit upp och lagt sig, tjejorna har överlevt och dom hann också först när ägget släppte på torsdagen. Blir det inte riktigt så hann killarna först på torsdagen när ni hade sex. Skrattande

Det låter ju lite åt tjejhållet tycker jag att hon inte kunde se könet på UL och att du inte har rand på magen. Plus att magen är liiite bredare åt sidorna, den lilla detaljen räcker ju. Glad

• Loppan27

Jumpdog - hihi jag spekulera kan man och det är bara 4 veckor tills den är beräknad så snart får vi veta.

Tranbärskapslar o Bisolvon som du skrev om i en annan tråd skulle man kännt till innan
    När ska du ha?

Vad bm här på FL skriver (fråga experten) ska man ha sex ofta för kille och sällan för tjej. Men det har inte stämt på våra killar i alla fall. Den ena blev till på ett sextillfälle på flera månader

• maria1972

Jag är inte helt säker, men jag tror att killarna blev till vid 14 dagar efter mens och lilltjejen 10 dagar efter mens. Jag trodde inte det skulle bli något för att det var så tidigt, men jag har nog ägglossning lite tidigare än jag trott.

Förutom att det blev lite olika datum så hade vi inga trix för oss :)

Men som du säger, enligt SCB så är det väl 70% av alla som har 3 barn som har bägge könen, och jag tycker det är många som har två av ett kön och får det andra, men som du säger, det blir ett underbart knyte oavsett!

Lycka till framöver!! 

• maria1972

Vi gjorde ett special-UL i v25, då är det mycket enklare att se, men vi fick betala 500:-.

• Risgrynet

Maria1972 - ditt första inlägg skulle jag ha kunna skrivit. På pricken så resonerar och känner jag (vi). Ända skillnaden mellan din och min sits är att vi ännu inte vet vem som bor i magen  RUL om tre veckor.

Svar på tråden Har två pojkar och är så nyfiken på vad som bor i magen nu. Erfarenheter??