• MonicaH

Ok, Pågen Äntligen bröd.....

lika nyttigt som mörkt bröd?
    Eller har jag blivit grundlurad nu igen!
    Eftersom jag inte tycker om mörk bröd, blev jag överlycklig när jag såg på ICA att det fanns nytt vitt röd som påstods vara lika nyttigt som det mörka bödet.
    Men min kille sa idag att det var en dietist som pratade om just det brödet. Och de var inte nyttigare sa hon. Utan det brödet var lika nyttigt som andra vitt bröd. O det ska kman ju undvika.

????????????????????

• Svar på tråden Ok, Pågen Äntligen bröd.....
  • Sunniva A

Det är ju mer kostfibrer i det brödet än i vanligt vitt bröd så det måste ju göra det nyttigare. Sedan är det väl bra med fullkorn av andra anledningar kanske, men jag äter både grovt bröd och Äntligen bröd med gott samvete.

• lata kocken Johanna

det innehåller ju mer fibrer än vanligt vitt - så det är ett bra alternativ till såna som totalvägrar grovt bröd..

men det är ju inte fullkornsbröd och har inte lika bra egenskaper som det...

• MonicaH

Försöker få i mig lite nyttigare... Har provat med fullkornsris men det var ingen höjdare....
    Lite svårt att äta när man inte är van. Älskar ju vit ris... Men havregrynsgröt har jag tvingat mig att äta... men med massa jordgubbsylt för att förstöra de nyttiga ;-(

• lata kocken Johanna

fullkornsbröd behöver inte innehålla en massa stora korn för att vara nyttigt - det finns finmalet fullkornsmjöl oxå

de flesta knäckesorter är 100%fullkorn

håller med om att fullkornsris är ganska läbbigt
    men jag gillar fullkornspastan från kungsörnen eller axa

• lata kocken Johanna

och joo gillar du mannagrynsgröt så kan du kanske testa med grahamsgrynsgröt - de är väldigt lika

• MonicaH

Ok tack för tipset ska försöka med d i stället

Svar på tråden Ok, Pågen Äntligen bröd.....