• juzz

hjälp! vad är det i mitt underliv?? kolla bilderna i mitt galleri..

Upptäckte det för kanske 2 månader sedan, först tyckte jag bara att hela slidan kändes "svullen", den var trängre än vanligt och slidväggarna kändes svullnare, "köttigare".
    Ursäkta språket!
    Sedan dess har det blivit värre, och det är något som växer som nu sticker ut i slidmynningen, upptar nästan hela öppningen. Det är definitivt mindre plats än förut om man för in fingrar. Det är hudfärgat, med några hudflikar som "sticker ut". Känns som om det vuxit ut från slidväggarna, det sitter liksom fast runtom hela "klumpen".
    Om jag sitter på en stol och för in fingrar i slidan, så är det mesta "klumpen" liksom på den sidan av fingrarna mot magen till, mot urinblåsan till.

Googlat på framfall, men det känns inte som urinblåsan? Utan snarare som någon polyp/myom/tumör :/

Kan någon hjälpa mig med vad det ser ut som??
    Kanske någon som varit med om samma sak själv?

Har inga blödningar överhuvudtaget.

Det som växer är rätt stort faktiskt.. Ska boka tid snarast..

• Svar på tråden hjälp! vad är det i mitt underliv?? kolla bilderna i mitt galleri..
  • Anonym (skumt)

Hmmm... skumt.... men som du skriver.... boka tid så får du veta... :/

• MammaHela

Men huu.. ring på en gång och kolla upp det där.

T är bra på att laga trasiga hjärtan.....
  • UntilTheDark

Ingen aning vad det kan vara men säger som de andra, kolla upp snarast.

• Chocoholic

Det är lite svårt att se på bilderna. De är rätt suddiga. Man har svårt att avgöra vad som är blygdläppar och vad som inte är det. 

Men jag slås av en tanke. De flikar du säger som sticker ut, kan det vara de normala flikar man har just i slidöppningen? Om det är något som trycker på från insidan så kan det kanske vara dessa som sticker ut? Jag kan även meddela att just dessa flikar, som normalt nästan ser ut som en ros med massa blad (dvs flikar) just i slidöppningen, de saknar nerver. Du kan klämma på dessa med naglarna till och med utan att känna smärta. Så, du kan ju testa att klämma på flikarna som sticker ut och se om dessa gör ont eller inte. Då vet du i alla fall vad det är för flikar.

Det som pressar mot kan ju vara livmodern kan jag tänka mig. Jag fick ett livmodersframfall en gång. Hela livmodertappen stack ut i öppningen. Såg helt galet ut och självklart blev jag orolig! Såg ju ut som om ett köttstycke var på väg ut ur kroppen och allt såg svullet och hemskt ut. Då jag ringde vården ville de inte ens titta till mig utan sa åt mig att det troligen är livmodern som trillat fram (hade fött barn några månader innan). Jag fick rådet att lägga mig ner i säng eller soffa och med två fingrar trycka in livmodern så långt in jag bara kunde och sedan verkligen knipa till. Fick tänka på att knipa väldigt mycket under en tid efter det för det kändes verkligen att den ville falla ner igen, speciellt när jag var ute och gick kände man en tyngdkänsla. Obehaligt som bara vad.

Nu kanske det inte är din livmoder, kan vara urinblåsan. Har fått för mig att urinblåsan kan se lite räfflad ut men jag är osäker. Du gör helt rätt i att ringa vården tidigt imorgon bitti för att bli undersökt! 

• juzz

har försökt "knuffa in" det, men den är liksom sammanväxt med slidväggarna typ hela vägen fram.. så det går inte :(

jag håller undan de yttre blygdläpparna på bilderna.. mina fingertoppar syns lite på bilderna, som är tagna som om jag skulle sitta i en gynstol, dvs magen skulle vara längre upp på bilderna.

• Chocoholic
    juzz skrev 2011-04-05 22:02:23 följande:
    har försökt "knuffa in" det, men den är liksom sammanväxt med slidväggarna typ hela vägen fram.. så det går inte :(

jag håller undan de yttre blygdläpparna på bilderna.. mina fingertoppar syns lite på bilderna, som är tagna som om jag skulle sitta i en gynstol, dvs magen skulle vara längre upp på bilderna.
    Om det är sammanväxt då har jag verkligen inte en susning. Har aldrig hört talas om liknande och då har jag varit hobbyintresserad av medicin och biologi sedan jag var barn. Du måste få se någon redan imorgon och berätta hemskt gärna här vad de kom fram till!

Lycka till 
  • Anonym (dsk)

Ring din gyn redan imorgon och försök få en tid snarast möjligt! 

• juzz

kolla första bilden.
    de två flikarna som sticker ut överst är de inre blygdläpparna (sitter lite snett).
    ser ni att det som är bakom, liksom sitter ihop me främre slidväggen, i mitten? på sidorna av "klumpen" längst upp ser man däremot att det inte är sammanväxt.
    kan det va urinblåsan som ramlat fram ändå?
    läste om framfall men har verkligen inte känslan av att jag har framfall! och inga svårigheter att kissa, hålla tätt lr dylikt..

ska ringa om tid imorgon, nervös :(
    (skönt att ingen skrivit att det exakt ser ut som deras cancer iallafall)

• MissNice

Ja, nu jobbar jag ju på gyn op och har sett massa underliv, du ser inte märklig ut på nåt sätt, det ser verkligen itne ut som ett framfall, och det är heller inte urinblåsan. Tumör, myom och polyp ser inte ut så heller. 
    Har du nyligen fött barn? Blivi opererad gynekologiskt? 
    Ser mest ut som nåt som kan behöva fixas till för psyket, en sk vulva plastik. Men som sagt, ring till gyn. Det ser inte ut som n åt farligt, så mkt kan jag gissa...

• juzz

ok, vad skumt..
    har ett barn, 4 år. aldrig blivit op gynekologiskt eller haft något besvär..
    men, något är fel. det som syns på bilden är inte bara flikar utvändigt, utan något stort köttigt som typ upptar hela slidöppningen där det sticker fram/ut utanför. man ser att det är runt.

• Rödaskor

Varför inte boka en tid hos gyn på en gång istället för att lägga ut bilder på dit underliv på Internet?

• Anonym
    Rödaskor skrev 2011-04-07 10:13:27 följande:
    Varför inte boka en tid hos gyn på en gång istället för att lägga ut bilder på dit underliv på Internet?
  • Anonym

Hej TS!

Jag hade nått liknande som dej för ca 4 år sen, hade fött barn för 3 år sen då innan dess. De kändes som att de växte ut en bulle, som man kunde knuffa tillbaka in i slidan! Jag var i upplösningstillstånd och trodde jag fått framfall!

De gjorde ont på slutet hade de ca 1 vecka om jag inte minns fel, kan ha varit mer.
    Men de slutade med att den där "bölden" som jag kallar de gick sönder och ut kom grönt var. For på gyn dagen efter hade bokad tid, de hittade inga konstigheter alls! Inte ens en tillstymmelse efter den där bölden gått sönder....skitläbbigt!

Efter de där har jag aldrig haft de igen! men de var en mardrömm efetrsom jag trodde de var framfall jag åkt på!

• 071001

Tyckte det var svårt att se nåt konstigt, men som alla andra, gå till gyn.

• martinam

alltså vad jag kan se utav din bild, så är det klitoris, klitoris kappan, inre blygläppar å sen nere till höger en liten knöl, kan vara en konstig bild, kan vara kondylom som någon annan sa, annars så ser vi ju alla olika ut down below så det kan ju vara helt normalt oxå. Men som alla andra skriver, gå till gyn eftersom du sett det nu å inte förr vad jag förstår.

sen är det ju alltid skönt att få höra när sköterskan säger "allt ser fint ut"

Lycka till

• Anonym (Missood)

Hej! Undrar hur man hittar galleriet!? Är ganska ny här så ja. 

Svar på tråden hjälp! vad är det i mitt underliv?? kolla bilderna i mitt galleri..