• Gosan16

Var finner jag bra trädgårdsbyxor?

Är på jakt efter ett par byxor att ha ute i trädgården. Alltså bör de ha förstärkta knän etc. Var hittar jag ett par trädgårdsbyxor som sitter skönt och är bra? Visst får de gärna vara billiga, men viktigast är att de är sköna och praktiska.

Helst handlar jag i butik så att jag kan prova på plats. Bor i Stockholmsområdet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 09:37
    Bör nog tillägga att jag har en "normalfigur" och brukar ha storlek 36-38.

• Svar på tråden Var finner jag bra trädgårdsbyxor?
  • Pappa G

Arbetsbyxor med plats för knäskydd är ju inte fel..
    Finns hos ex JULA, Biltema, K-rauta och alla förtag som arbetar med just arbetskläder.

• borganas

Kör med Julas "trädgårdsbyxa", smidiga och bra med plats för knäskydd, använt dom i två år och dom e kanon

• dezibel

Granngården har svarta,snygga med broderade rosor på. Både hellånga och capri.

• Gosan16

Åh! Tack för alla förslag! Har ni knäskydden innanför eller utanpå byxorna? Är en riktigt trädgårdsnovis än så länge, men arbetar på att ändra det!

GardenGirls byxor var verkligen jättefina, men jag håller med om att de var lite dyra. Har ett par butiker i närheten som säljer dem, så jag ska testa iaf. Jula ska jag också kolla.

Har kollat K-rauta och när det gäller dambyxor fanns inte så mycket att välja på vad jag kunde se. Ska kolla i en butik till för säkerhets skull.

Svar på tråden Var finner jag bra trädgårdsbyxor?