Var köper ni barnböcker?
Tycker att barnböcker är alldeles för dyra i affären. Var köper ni böcker? Ska man handla på nätet?
Tycker att barnböcker är alldeles för dyra i affären. Var köper ni böcker? Ska man handla på nätet?
I bokhandeln och på nätet. Bokrean brukar man hitta mycket på.
Har hittat en del på klädbytardagar/loppisr och dyl.
adlibris brukar jag köra på. bra leveranstider + att dom säljer från OLIKA förlag som är min absoluta favorit bland barnboksförlag :)
Jag handlar barnböcker på adlibris.se. De har ett stort utbud och är ganska billiga.
Om jag letar efter en äldre bok som inte finns i nytryck letar jag ofta på tradera och där brukar jag förr eller senare hitta det jag letar efter.
Ett annat tips är att gå till second hand- affärer och loppmarknader. Jag köper mycket böcker t.ex Myrorna för runt en tia styck.
Goboken är jättebra! Mycket pedagogiska böcker som kommer hem i paket varje månad.
Låna böcker på bibblan är super. Vi brukar alltid ha minst 20 låneböcker hemma.
Favoriterna lånar vi om via internet. På det sättet får de ta del av många olika böcker utan att det kostar nåt.
Annars köper vi mycket Pixiböcker som kostar 12 kr/st. De är smidiga att ta med i bil och så.
Vill du köpa barnböcker riktigt billigt så finns det en del på www.billigaboken.se
De verkar dessutom ha någon slags drive på frakten just nu.
På vår öppna förskola kan man köpa och sälja grejer och där finns det tex böcker.
Har köpt en massa nästan nya böcker där för bråkdelen av vad det kostar i handeln.
Annars brukar jag köpa på rea, på blocket, en och annan bok till vanligt pris också
Nya böcker köper jag på tradera, begagnade på tradera eller bokbörsen.se! Har köpt jättefina böcker skitbilligt på de två senare.
Jag tycker att priset gått ner ganska mycket de senaste åren. Vi köper böcker överallt, i bokhandeln, i mataffären, på bokrean (som verkar finnas i alla affärer oavsett inrikting i vanliga fall), på loppis, hos myrorna, erikshjälpen. Så lånar vi massor på biblioteket (och köper ibland utgallrade böcker där också).
Tack för alla tips! Det öppnades ju hur många möjligheter som helst
jag handlar på www.bokus.se eller www.adlibris.se beroende på vem som är billigast. Båda har gratis frakt som alternativ.
Jag handlar mest på adlibris.se. Vi handlar mkt böcker och ofta, så det blir enklast så. Sen handlar jag böcker lite överallt, på ICA Maxi eller så. Sen lånar vi mkt böcker på bibblan och så förstås handlar på loppisar av olika slag där man kan hitta sådant man inte hittar i affären.
vi har många böcker och vill att grabben ska ha många böcker helt enkelt.