• alvide

Väljer ni McDonalds/Max eller en Sallads- och pastarestaurang vid vägen?

Om det fanns en Sallads- och Pastarestaurang bredvid en hamburgerkedja på vägen när ni är ute och reser. Vilken går ni in på?
    Förutsatt att det finns barnvänliga menyer (t ex spagetti och köttfärssås)
    Det är samma priser
    Och de får en Pixibok istället för en plastleksak

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 12:57
    Vill förtydliga att frågan gäller OM det fanns sallad o pastaställe.
    Oftast så finns inte det alternativet o då blir det annat. Så frågan är inte vilket ni brukar välja utan OM ni kunde välja annat än just hamburgerställe.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Väljer ni McDonalds/Max eller en Sallads- och pastarestaurang vid vägen?
  • Stårscha

JAG skulle hellre välja pastastället, men skulle bli nedröstad av resten av familjen, eftersom de tycker att hamburgerställen är halva tjusningen med att ligga och tyna längs vägarna på semestern.

En urspårad tråd är en intressant tråd.
  • sextiotalist

Vi har valt McDonalds, hellre detta än den riktigt dåliga maten som serveras ofta på vägkrogar och så. Det finns ju annat än hamburgare, deras Ceasarsallad är förbaskad god.

• Pappa G

Det beror på utbudet och kvalién hos Sallads/Pastarestaurangen.

Sedan är det ju aldrig fel med variation heller..

• Mamma och Fru

Alternativ 1, baserat på vad som brukar finnas när vi är ute och åker!
    Hamburgeställe, restaurang (pizza, hamburgare, kebab, sallader etc), korv m bröd eller IKEA, oftast den typen av ställen vi besöker, min favorit är dock Sub Way, dock är vi aldrig inne i stan, så det blir bara nån gång per år om vi råkar vara i närheten av en Sub Way-restaurang.

Dock låter det otroligt gott med alternativ 2 :)

• lilla mej

aldrig mc eller max.... sen far det bli vad som finns tillgangligt dar man ar ....kan vara resturang, gatukok, pizzeria eller cafee.... men ater aldrig mcd sa det ar uteslutet

• alvide
    sextiotalist skrev 2011-04-06 12:50:38 följande:
    Vi har valt McDonalds, hellre detta än den riktigt dåliga maten som serveras ofta på vägkrogar och så. Det finns ju annat än hamburgare, deras Ceasarsallad är förbaskad god.
    Fast jag tänkte mig ingen vägkrog utan en hälsosam sallad o pasta restaurang som man ofta kan välja när man är på stan. Kanske var jag inte tydlig nog att det inte var vägkrog för jag tycker oxå att vägkrog har allmänt dålig mat.
  • Tinnys

Är ungarna med så blir det mcd men är vi själva blir det sallad. En liten pixibok är ju ointressant, ungarna föredrar ju plasleksakerna.

• humma

Antagligen sallad/pasta-stället OM det var bra! Fördelen med McD/Max är att jag vet att barnen äter och att de inte får in något som de inte tyckte om. En sallad kan vara bra men alltför många är rätt supertrista. Pasta, tja, mina barn gillar inte pastasåser så det känns lite taskigt att beställa det då.

• Aquavit

Jag och min man har ofta sagt att det är så synd att det inte finns fler bra alternativ längs vägarna. Ingen av oss gillar de stora hamburgerkedjorna och stannar bara där i uppenbar brist på annat. Hellre vägkrog, eller tom Sibylla, eller en pizzeria är bättre. Men en pasta och salladsbar skulle absolut få oss att stanna!

• u77
    Stårscha skrev 2011-04-06 12:49:31 följande:
    JAG skulle hellre välja pastastället, men skulle bli nedröstad av resten av familjen, eftersom de tycker att hamburgerställen är halva tjusningen med att ligga och tyna längs vägarna på semestern.
    Samma här!
Svar på tråden Väljer ni McDonalds/Max eller en Sallads- och pastarestaurang vid vägen?