• Anonym (orolig)

Gravid i vecka 9 + 1 känner ingenting i princip..

Är idag gravid i vecka 9+1 precis varit på inskrivning och fått tid för RUL i Juni..
    Men känner att nått är på tok för ja har ingen växtvärk i magen inte haft det heller.
    Vid min första graviditet hade jag mensvärk hela tiden i princip men nu inget.
    Känner mig inte gravid och det gör mig sååå orolig..
    Min bm sa att eftersom jag fick barn förra året så kanske ligamenten inte är så tajta alltså att ja inte känner av dem pga det..

Hur var det för er med nr 2?

• Svar på tråden Gravid i vecka 9 + 1 känner ingenting i princip..
  • Anonym (barn 1)

Jag är gravid för första gången och enligt bm är jag i vecka 11 nu, går in i v 12 på fredag och jag känner ingenting...

Det enda grav symptomet jag har haft är att jag har ont i brösten, thats it! Inget illamående, inget ont i magen, ingen trötthet. Jag känner mig absolut inte gravid och har jättesvårt att glädjas över detta eftersom jag inte känner mig helt 100.

På måndag ska jag få göra ett UL, jag kan återkomma då med hur det gick.

Jag tycker du ska gå och göra ett VUL privat. Jag ångrar att jag inte gjorde det i början. Så hade jag sluppit dessa sista veckor av undran.

• Szzo

Hej!

Känner igen mig, jag kände (och känner) i princip ingenting (första graviditeten). Jag hade inget illamående, inge bröstont, ingen "mensvärk"-känsla i princip. Var liiite mer hungrig och en aning tröttare än vanligt, that's it.

Kände precis som Anonym (barn 1) att jag hade svårt att glädjas över det, för så fort jag sa att jag var gravid (hade ju ändå 2 graviditetstest och ett barnmoske möte med massa tester som bevis) så kändes det som jag ljög för alla eftersom jag inte kände mig gravid..

Är i v.19 nu och såg barnet igår, den rörde sig som fan där inne och allting såg hur bra ut som helst :) Så jag tror absolut inte ni har något att vara oroliga över heller! :)

• Anonym

Hej ts! Jag går in i vecka 7 imorgon.. kan säga att jag inte heller känner NÅGONTING! har varit lite trött men annars inget. Fick oxå barn förra året (november) med nr 1 hade jag alla krämpor man kunde ha och den här gången ingenting! så jag förstår hur du känner, har också undrar om allt är rätt?
    jag bokade ett tidigt ul (v 12) privat, så man får veta att allt är ok, jag känner mig inte heller gravid.  
    hoppas allt går bra för dig!  

• Anonym

men..alltså..vad är det ni 'ska' känna?? Lugn! Det pågår en massa liv i livmodern och ni behöver inte känna något för den sakens skull. Jag mådde illa ibland på morgnen enbart, resten av dagen var allt precis som vanligt. När jag inte mådde illa 'kände' jag heller inget.

• Anonym (barn 1)

Jag mår ju inte ens illa... Jag vill bara vara säker på att det är något där inne. Jag har PCOS också så min mens har varit lite krånglig. Det har ju hänt förut att jag inte haft mens på flera månader, dock visat neg på grav. test. Men ändå...

Och det är precis som Szzo säger. Det känns som om jag ljuger när jag säger att jag är gravid. Därför har jag bara berättat det för några få. Och inte ens då har jag sagt att jag är med barn. Jag har sagt att jag tror jag är gravid. Hel mysko känsla. Jag har jättesvårt för att ljuga i vanlig fall (klarar inte ens av vita lögner) och nu känns det som om allt är hittepå.

• Anonym (lugn)

Se livmoderna som en ballong. Första gången du blåser upp den (dvs vid en graviditet) är det jobbigt och tungt (dvs kan göra ont) andra, tredje osv går ju mkt lättare för då vet man hur man ska göra. Det är ganska vanligt sa min bm att inte känna växtvärk när det inte är första graviditeten.  Lycka till!

• Anonym (Nr 2)

Med första barnet kände jag mig supergravid redan innan jag plussade, illamående, molnande värk i magen och ömma bröst. Nu med nr 2 plussade jag inte fören 1 vecka efter bim, för jag glömde av att jag skulle ha mens, kände alltså ingenting. Fick vul som konstaterade att jag var gravid i vecka 6 (sen ett uppföljnings vul i vecka 8 som såg bra ut).
    Jag har mått kanonbra hela denna graviditeten! Hade de inte vatt för stora magen och en vild bebis så hade jag aldrig trott jag vatt gravid, nu i vecka 30=)

• Anonym (barn 1)

Halloj!
    Vet inte om TS har försvunnit men kan nu berätta att jag sett en liten krabat där inne. 11+3. och den rörde på sig. Jag märker fortfarande ingenting men känner äntligen att jag kan slappna av lite.
    Kram

• Anonym (orolig)
    Anonym (barn 1) skrev 2011-04-11 17:11:36 följande:
    Halloj!
    Vet inte om TS har försvunnit men kan nu berätta att jag sett en liten krabat där inne. 11+3. och den rörde på sig. Jag märker fortfarande ingenting men känner äntligen att jag kan slappna av lite.
    Kram
    oo vad roligt för dig :). Är det svårt att få göra vul? går man igenom sin bm för att få göra en sån eller är det genom vc?
  • Matillin

Så var det för mig med ts fick också barnen tätt. Du har säkert inget att oroa dig för men man gör ju det ändå, vet hur det är .

• Anonym (Nr 2)
    Anonym (orolig) skrev 2011-04-15 14:48:00 följande:
    oo vad roligt för dig :). Är det svårt att få göra vul? går man igenom sin bm för att få göra en sån eller är det genom vc?
    För mig var det inte svårt att få ett vul. Jag ringde gynakuten och sa att jag hade ont och ville kolla så att allt såg bra ut och att ägget fäst där de skulle. Inga problem, fick en tid 4 dagar senare. Eftersom de var mitt andra barn så var de ingen som sa "det kan kännas så i början", vilket jag hörde hela tiden när jag var gravid med första barnet och var orolig för jag hade ont. Först ringde jag dock mvc och dom bad mig ringa gynakuten så dom kunde kolla upp det där.
  • Anonym (barn 1)
    Anonym (orolig) skrev 2011-04-15 14:48:00 följande:
    Jag bor inte i sverige, där jag bor så gör man 3 obligatoriska UL. I v 12 är det vanligt ul, inte vul. Vet inte exakt hur det fungerar i sverige. Men testa och gör som Anonym (Nr 2) gjorde. 
    Lycka till!
  • Anonym (orolig)

För mig så var det faktikst så att fostret dött i vecka 8:a idag fick jag åka in akut då jag började blöda så kraftigt att jag tappade medvetandet... Så tyvärr gick det inte så bra för mig..

• Anonym (barn 1)
    Anonym (orolig) skrev 2011-04-24 22:48:35 följande:
    För mig så var det faktikst så att fostret dött i vecka 8:a idag fick jag åka in akut då jag började blöda så kraftigt att jag tappade medvetandet... Så tyvärr gick det inte så bra för mig..
    Oj, jättekram till dig! Nu vet du till nästa gång att du kan lita på din kropp och be att få göra ett VUL i tid.
    Massor med kramar och lycka till!
Svar på tråden Gravid i vecka 9 + 1 känner ingenting i princip..