foglossning, finns ingen bättre smärtlindring än alvedon att få?
Jag har nu haft svår foglossning sedan v 24någonting är nu i v 32, kan bara gå med pyttepyttesmå steg, klarar inte lutande underlag alls, kan inte gå i trappor, klarar inte att gå längre sträckor alls(en en runda på ICA är för långt) kan knappt klä på mig själv, väcks av rejäla smärthugg hela nätterna. har inte sovit en hel natt på flera månader, har ca 2 "bra" nätter i veckan när jag bara väcks 4-5 gånger under natten av smärtorna, men de flesta nätter handlar det om var 20e minut ungefär. klarar inte av att vända mig själv i sängen trots glidlakan, men måste vändas 3-4 gånger per natt för halva kroppen domnar bort annars. jag tar 2 alvedon åt gången 3 gånger per natt, men de gör varken till eller från vad jag märkt. jag följer alla råd sjukgymnasten ger mig och bär mitt stödbälte varje dag, samt gör knipövningar, men inget hjälper.
fick kryckor i v 26 men jag fick ihållande regelbundna sammandragningar av att gå med dom så det fick vi ge upp efter några dagar(efter att ha kryck-gått ca 15minuter hade jag sammandragningar var 5e minut i ca 2 timmar varje gång)
Jag är nu så himla trött på att vara smärtpåverkad dygnet om, är så trött efter så lång tid sömnbrist att jag får yrsel, minnesluckor, tappar bort saker, mår fysiskt illa osv.. jag har svårt att fatta hur jag ska orka ha det såhär i 2 månader till, fattar heller inte hur sjutton ska jag orka gå igenom en förlossning i det här tillståndet. är verkligen helt tömd på energi.
ni som haft svår foglossning längre tid, hur pallade ni med? fick ni någon starkare smärtmedicin utskriven? vilken iståfall? jag tar vad som helst bara jag får sova några nätter i veckan.
kan man få bli igångsatt tidigare pga de besvär jag beskrivit?( vore underbart om man kunde få bli igångsatt unt v 37-39 om det inte kommit någon bebis innan dess)
ska diskutera detta med min BM på fredag men det vore bra att veta vilken hjälp ni andra fått, det verkar ju vara så olika från landsting till landsting.
framför allt ,hur har ni gjort för att orka med?