• Heat Heart

AKUT HJÄLP! Förstört golvet!!!!

Jag var så in i helvtes klantig imorse att jag råkade tappa en hel nagellacksflaska över hela plastgolvet i badrummet!! Fick fullständig panik eftersom min sambo blir tokig när jag tappar saker.
    Då jag inte har en nagellacksremover hemma så tog jag en nagelfil och försökte fila bort nagellacket medan jag spolade vatten.

Allt gick bra, trodde jag...! Tills jag ser att stora vita fläckar har det nu blivit överallt där jag filade! När vattnet torkade så såg man de tydligt. PANIK!! Jag är helt pank och har inte råd att byta golvet, och jag bor i en hyresrätt.

MÅSTE lösa detta! Går det att polishbehandla golvet? OTROLIGT tacksam för all hjälp!
    / mvh ledsen och panikslagen...

• Svar på tråden AKUT HJÄLP! Förstört golvet!!!!
  • Queenie70

verkar vara ett större problem att du blir panikslagen av rädsla för din sambos reaktion....

• Anonym (Ljugarn)

Blåneka att det är du om han säger något om det då. Haha. Han kan ju omöjligt veta att du spillt nagellack och sen försökt fila bort det om du inte säger det till honom. ^^

• Anonym

Eh, hur tänker man när man försöker FILA bort något från en plastmatta? Bara undrar för det verkar som det sista man bör göra i en sådan situation.

Jag tror inte du kan polera golvet tillbaka, du har förmodligen förstört ytskiktet nu så det finns inget att göra. Du får prata med hyresvärden eller ta det på drulleförsäkringen (som jag hoppas att du har om du brukar tappa saker).

• bananflugekärlek

Är du rädd för din sambo?

• bananflugekärlek

Köp en badrumsmatta.

• Missundies

Jag som vuxen hade aldrig accepterat att någon skäller på mig för att jag tappar eller spiller något. Lägg en badrumsmatta över så länge..plastmattan behöver ju inte bytas och betalas för förräns ni flyttar. 
    Låt inte din sambos korta och konstiga stubin påverka dig..du har ju inte gjort det med vilje. 

• Heat Heart
    Queenie70 skrev 2011-04-06 15:54:49 följande:
    verkar vara ett större problem att du blir panikslagen av rädsla för din sambos reaktion....
    Jag bad om TIPS inte såna här inlägg. Det är HANS lägenhet, inte min! Hade varit en annan sak nu. Nu har jag förstört en annan persons lägenhet!
  • Heat Heart
    Anonym (Ljugarn) skrev 2011-04-06 16:06:07 följande:
    Blåneka att det är du om han säger något om det då. Haha. Han kan ju omöjligt veta att du spillt nagellack och sen försökt fila bort det om du inte säger det till honom. ^^
    Det är klart att han fattade att det var jag, vi är de enda som bor här.
  • Anonym
    Heat Heart skrev 2011-04-06 16:21:10 följande:
    Jag bad om TIPS inte såna här inlägg. Det är HANS lägenhet, inte min! Hade varit en annan sak nu. Nu har jag förstört en annan persons lägenhet!
    Spelar ingen roll. Sånt kan hända. Och det är INTE normalt att behöva vara rädd för sin sambo. Det är ditt hem också.
  • Cattis01
    bananflugekärlek skrev 2011-04-06 16:11:16 följande:
    Köp en badrumsmatta.
Svar på tråden AKUT HJÄLP! Förstört golvet!!!!