eviz08 skrev 2011-04-18 19:42:41 följande:
Jag har varit hos en sjukgymnast på reagera-kliniken i Liljeholmen. Egentligen är det inte mycket de kan göra mot just foglossningssmärtan. Jag fick lite tips på vad jag ska undvika för att slippa mer smärta, hur jag ska tänka och vad jag ska göra för att få livet att fungera trotts smärtan.
Jag fick även lite övningar för att stärka upp ryggen. (Jag har sedan tidigare bälte)
Jag har ont på flera ställen än just i fogarna, och de tror hon jag kan bli av med genom att göra lite övninga och tänka på en del saker. Men som sagt mot just själva foglossningarna trodde hon inte hon kunde göra så mycket.
Men jag kände att jag blev trodd på och hon gjorde en ordentlig undersökning (tillskillnad ifrån läkaren jag träffade som sa att det inte hade med foglossningar att göra alls)
Ja, det är väl just det där sista som känns viktigt! Att träffa någon som tror på en.
Jag hade foglossningsproblem med min förra också och fick då lite övningar och gick på vattengymnastik. Hade ett bälte, men tyckte inte att det hjälpte jättebra. Dessutom blir det ju så synligt för alla och jag har inte berättat på jobbet än.
Jag har inte tagit tag i det hela än, men ska göra det efter påsk.
Tack för ditt tips!
Tack också Johanna, det var där jag gick under min förra graviditet.