pigglet skrev 2011-04-06 21:40:34 följande:
Hej!
Alla våra 3 barn har samma sak med svettningarna. De bli verkligen blöta av svett! Så när de har somnat smyger vi in och drar av dem täcket, så får de ligga utan tills vi lägger oss. Det blir ju flera timmar, så då har förhoppningsvis pyamasen hunnit torka upp lite.
Glömmer vi dra av täcket så får jag faktiskt byta pyamas på den yngsta - den är dyngsur :(
Senare under natten svettas de inte alls. Yngsta har tvärt om problemet att han blir alldeles kall, så när vi lägger oss tar jag på honom fleesekläder. Han är likafullt kall på morgonen...
Blåmärken får de ju hela tiden, så det behöver ju inte alls betyda något allvarligt. Han kan försås ha stött sig även om inte du märkt det.
Vad kan det tyda på, som du är orolig för? Jag har aldrig tänkt tanken att svettningarna skulle kunna vara något onormalt, många barn blir ju blöta i hårbotten när de är trötta. Syns väldigt tydligt på bebisar.
Men är du orolig så ska du förstås kolla upp det. Bättre kolla en gång för mycket...
Tack!! Känner mig lugnare, men nattliga svettningar hos barn KAN tydligen vara tecken på olika former av cancer.
Jag är en hönsmamma av stora mått som du kanske förstår

( Jättejobbigt.
Ringer ev BVC imorg.