• sonik

Hur känner ni er i kroppen efter ÄL?

Hej! Har PCO och äter pergotime. Andra gången denna månaden med enkelkur. Vet att jag haft ÄL, både med vul och med ÄL-test. Hade ÄL i måndags, men nu efteråt har jag konstant molande ont i äggstockarna typ. Brösten är lite ömma också och jag kissar som en tok. Har inget minne av detta förra månaden med pergo. Hur brukar ni känna er efter ÄL? Vill så gärna att detta ska vara ett tecken på att det tagit sig...

• Svar på tråden Hur känner ni er i kroppen efter ÄL?
  • jennyHI

det kan ju vara ett tecken på att det tagit sig, men jag tror det kan vara lite för tidigt ännu.

För mig, så varierar det månad från månad, men det som håller i sig är att efter ÄL så börjar brösten ömma, då vet jag att jag har haft ÄL, det pågår till BIM. Sedan har jag molvärk av och till, vissa månader mer än andra. Det finns ju andra symptom också som jag får vanligtvis, men det varierar från månad till månad, då kan jag även få en extrem trötthet, springa på toan ofta, och det har även hänt att jag blir yr och måste kräkas. men det är nog pga alla hormoner och piller som man tar.

i vilket fall som helst, lycka till jag håller tummarna för att det blir ett pluss på stickan när det är dags att testa!

• mejo

Käkade min första pergo denna månad. ska nog ha mens till helgen. Men efter ägglossningen har jag också kännt av äggstockarna väldigt mycket. och det har jag inte gjort tidigare. Fast brösten har börjat ömma och det brukar dom ju göra innan det är dags för mens, så får får väl se vad som händer. Hur gick det för dig..? såg att du har status: gravid :) grattis!  Hur länge höll ni på med pergon..?

Svar på tråden Hur känner ni er i kroppen efter ÄL?