• IdiotPrayer

Slitet hår och färg som inte fäster -hjälp!

hej! Mitt hår har fått itstå det mesta som tänkas kan i form av färgningar,blekningar,toningar,extensions etc...
    Senaste månaderna har jag varit blond,en färg som krävde flera blekningar för att få fram,så håret är EXTREMT trasigt. Sen skulle jag tona det och då blev det missfärgat,typ grönaktigt. Då beslutade jag mig för att färga över det "blonda" med en mörkt röd nyans(permanent hårfärg) men FÄRGEN FÄSTE INTE! Det fäste i utväxten men inte på längderna utan det blev mer lila-silver och nu några duschar/tvättar/inpackningar senare är färgen nästan helt borta,kvar är en ljus,dassig lila färg.
    Beror detta på att håret är för slitet för att ta åt sig färgen,och vad kan jag göra åt det isf???
     Vill egentligen färga det svart,men skulle det funka?Vill ju inte sluta med grått hår....
    Snälla hjälp!

• Svar på tråden Slitet hår och färg som inte fäster -hjälp!
  • Babyystar

Tyvärr så är nog håret för trasigt för att färga över huvud taget.. Jag vet hur det är, har också varit med om det :/ Gå till en frisör och be dom göra vad dom kan, det är nog det bäst..

• IdiotPrayer
    Babyystar skrev 2011-04-07 08:36:30 följande:
    Tyvärr så är nog håret för trasigt för att färga över huvud taget.. Jag vet hur det är, har också varit med om det :/ Gå till en frisör och be dom göra vad dom kan, det är nog det bäst..
    men åh nä...:( Blir det inte bättre om jag låter det vila ett par veckor och tar hand om det med inpackningar etc? Ska sätta i extensions så håret måste gå att färga:(
  • Hannah76

Låter som om du helt har sabbat ditt hår. Om du hittar en svart färg som fäster (tror det blir svårt) så kommer resultatet att bli helt oglansigt, inte snyggt.

Du kan inte tänka dig att klippa kort?

• She is Me

Det hjälper inte att låta håret vila, håret är ju dött och du har nog blekt bort de pigment som gör att färgen kan fastna. Säger som babystar gå till en frisör

• IdiotPrayer

har rätt kort som det är,till örsnibbarna typ. Skulle kunna klippa det om jag inte velat ha i extensions... men å andra sidan ska mitt egna hår flätas in i extensionsen,så det blir antagligen bara håret närmast hårbotten som blir synligt..och det går ju att färga så... Ska prata med tjejen som ska fixa håret o se vad som kan göras. Fuck!:(

• 201201232

Min frisör för länge sedan förklarade det med att alla pigment är bortblekta och färgen inte har något att fästa i. Enda lösningen är att klippa bort.

• IdiotPrayer
    201201232 skrev 2011-04-07 08:58:17 följande:
    Min frisör för länge sedan förklarade det med att alla pigment är bortblekta och färgen inte har något att fästa i. Enda lösningen är att klippa bort.
    ajdå..... får se hur jag gör. kan jag använda håret att fästa extrensions i utan att mitt egna syns gör jag nog det... då får håret möjlighet att växa ut.
  • MissLaila
    IdiotPrayer skrev 2011-04-07 09:01:33 följande:
    ajdå..... får se hur jag gör. kan jag använda håret att fästa extrensions i utan att mitt egna syns gör jag nog det... då får håret möjlighet att växa ut.
    Du kanske får skita i att sätta i löshår! Ta hand om ditt riktiga hår först, klipp av det och låt det växa ut.. Sen kan du väl färga och sätta i löshår precis som du vill ha det.. Ta hand om ditt hår nu, annars kommer du inte att ha nått hår kvar.. Jag har sett ett skräckexempel efter för många blekningar, och det är inte kul att se ut som att man har gått på cellgiftsbehandlig när man bara har färgat för mkt.. :/
  • Hannah76

Kommer häret att hålla för extensions? Blir det snyggt med så slitet hår?

• IdiotPrayer

har en utväxt på 3-4cm som är i toppenkvalité,och ska som sagt kolla med hon som ska sätta i håret på mig vad hon tror om det hela,om det håller etc. Det är inte hårförlöngningar jag ska sätta i utan syntetdreads,sk de-dreads och då flätar man in håret när man fäster dreadsen. Håret är väldigt slitet,går lätt av,men eftersom det är fräscht närmast hårbotten tror jag inte jag blir skallig...jag är inte heller främmande för att klippa mog skitkort om så behövs,det har jag gjort tidigare så...

Svar på tråden Slitet hår och färg som inte fäster -hjälp!