• Anonym (64 kilo)

Nån mer som ska ner 30 kilo i vikt med hjälp av pulver?

HISTORIA: Nu får det vara nog! 95,2 kilo stod vågen på imorse. Jag ska väga 64 kg för att vara normalviktig enligt BMI. Känns ju jättekul att ha SÅ många kilon i övervikt.
    I sommar stundas det fester, bröllop och badstranden och i höst stundas det bebisverkstad. Jag kan verkligen inte se ut såhär och väga så här mycket. Jag måste ner!

METOD: Jag har kollat på itrim och xtravaganza, men jag tycker att det är för dyrt så jag täntke prova själv först och se om jag klarar av det själv först. Jag har kvar soppor från Sophiakuren som jag tänkte äta, typ som cambridgekuren, 3 soppor under 500 kalorier per dag.

NÅN SOM HÄNGER MED PÅ RESAN?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-17 19:41
    Lista: www.familjeliv.se/Forum-4-46/m58431852.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-06 12:22
    Det har skitit sig för mig under våren. Jag "råkade" gå upp till 98 kilo. Men den 4/7 började jag på ren kur och nu jävlar kör vi hela juli ut!! NYSTART!

• Svar på tråden Nån mer som ska ner 30 kilo i vikt med hjälp av pulver?
  • Miew

Jag kör med bios Life slim, då får man äta vanlig mat men man blir mätt mycket fort.
    Jag gick ner 3 kilo första veckan nu och 6 cm i midjan.
    Innan jag blev gravid med 3:an så gick jag ner 14 kilo på 3 månader, så jag vet att det här är en metod som funkar för mig.
    Det är en shake man dricker innan maten och som sväller i magen och gör en mätt på betydligt mindre än vanligt. Plus det håller mig borta från godis och läsk för jag är inte sugen.

• martinam

Jag är inte negativ, jag säger bara som det är.

Jag är uppvuxen i en tränar familj, min partner är kostrådgivare , personlig tränare och gastronomi kock så jag vet vad jag pratar om.

Bästa sättet att gå ner i vikt och BIBEHÅLLA vikten är att ÖKA fett förbränningen, vilket man gör genom att äta nyttigare mat, mer och rör på sig regelbundet. Regelbundna måltider och att man äter efter kostcirkeln.

Jag skrev inte till dig för att vara elak utan för att det är så här det är.
    Och jo jag är ledsen men du kommer att gå upp igen om du bara kör med diet.

För att gå ner i vikt och bibehålla vikten krävs det att man gör av med mer energi än vad man stoppar i sig.

Det är inte raketforskning, rätt enkel mattematik.

Sen ska du inte heller lita 100 % på BMI, muskler väger mer än fett, ska du mäta någonting i huvudtaget så använd ett måttband.

• martinam
    Miew skrev 2011-04-07 12:57:44 följande:
    Jag kör med bios Life slim, då får man äta vanlig mat men man blir mätt mycket fort.
    Innan jag blev gravid med 3:an så gick jag ner 14 kilo på 3 månader, så jag vet att det här är en metod som funkar för mig.
    Det är en shake man dricker innan maten och som sväller i magen och gör en mätt på betydligt mindre än vanligt. Plus det håller mig borta från godis och läsk för jag är inte sugen.
    Sticker in här oxå, sorry men kan inte hjälpa det.

Vill så järna hjälpa er.

Shaken sväller i magen alltså, vilket innebär att storleken på din magsäck är lika stor hela tiden, om du äter bra balanserad kost ist, mindre portioner och fler gånger så kommer magsäcken krympa och fungera på samma sätt som shaken. Dess utom håller du blodsockret i shack och slipper bli söt sugen. =)

bara ett tipps som e lite billigare å bättre för din hällsa.

Lycka till.
  • Miew
    martinam skrev 2011-04-07 13:18:58 följande:
    Sticker in här oxå, sorry men kan inte hjälpa det.

Vill så järna hjälpa er.

Shaken sväller i magen alltså, vilket innebär att storleken på din magsäck är lika stor hela tiden, om du äter bra balanserad kost ist, mindre portioner och fler gånger så kommer magsäcken krympa och fungera på samma sätt som shaken. Dess utom håller du blodsockret i shack och slipper bli söt sugen. =)

bara ett tipps som e lite billigare å bättre för din hällsa.

Lycka till.
    Jag är fullt medveten om det du säger. Men sen är det också så att när man kommit till en vikt som man vill ha så tar man bort en shake och äter vanligt. Då äter man en mindre portion och håller sig mätt, sen när det går bra så tar man bort nästa shake osv tills man äter utan hjälp av shaken.
    Sen kan jag säga att min mamma har gått ner 45 kilo med denna metoden och har nu inte behövt ta en shake på 2 år. Nu äter hon och motionerar som en "vanlig" människa.
    Det här är ett hjälpmedel för mig att komma ner till en vikt då jag kan motionera bättre än vad min tunga kropp klarar av just nu.
    Just nu kan jag inte göra annat än att promenera, och jag vill komma ner så pass att jag kan springa eller köra zumba.
    Jag har hittat en metod som håller mig mätt och borta från godis och läsk och annan skräpmat då jag blir illamående och dålig i magen av det när jag tar denna shaken. Plus så är suget efter det helt bortblåst.
    Att detta kanske inte är en metod som är den ultimata eller passar alla är jag väl medveten om, men jag trivs med den.
    Viggo & Gry & Veras mamma
  • martinam

Hoppas ni når era mål.

Lycka till.

• Anonym (64 kilo)

Ställer min fråga igen! Nån mer som ska ner i vikt med hjälp av pulver??

• Anonym (64 kilo)
    Låter intressant, vad kostar det?
  • Miew

900:- för 60 påsar, och går man intensiv är det 20 dagar, går man vanlig är det 30 dagar.
    På mig funkar det jättebra då jag ej kan vara utan mat. Och jag lär mig äta rätt saker då jag blir dålig i magen av "skräpmaten"

• Anonym (BMI35)
    Hej! Vart/hur får du tag på den här produkten? Skulle gärna vilja prova :)
Svar på tråden Nån mer som ska ner 30 kilo i vikt med hjälp av pulver?