• Anonym

Kan känslorna komma tillbaka?

Min man vill skiljas. Han säger att hans känslor har tagit slut efter alla våra bråk.
    Kan käslorna komma tillbaka om man jobbar på det man behöver?

• Svar på tråden Kan känslorna komma tillbaka?
  • Anonym (Älskvärd)

Jag tror att känslorna kan komma tillbaka om viljan finns där...
    Har din man gett upp eller vill han försöka se om ni kan hitta tillbaka till varandra?
    jag hoppas att ni löser det...

• Anonym

Jag tror på att han innerst inne vill, men jag tror att han är rädd för att det skall bli som det varit innan.
    Men enligt honom är han helt tom på känslor. Medans jag tror på att dom finns där långt inne

• Stårscha

Det ska nog jäkligt mycket till. Om ni har bott tillsammans en längre så känner ni varandra utan och innan. Han vet vilka förändringar som KANSKE skulle kunna ske, och vilka som är helt uteslutna. Har känslorna dött så tror jag att man behöver hamna i en helt annan livssituation för att det skulle kunna funka.

En urspårad tråd är en intressant tråd.
  • Stårscha

Å andra sidan så finns det ju en del exempel på folk som har gift sig flera gånger med varandra.

• Anonym (Älskvärd)

Han kanske behöver lite tid?
    Ge honom förslaget att börja dejta igen. Avdramatisera det hela och försök hitta tillbaka till varandra genom att göra sådant som ni tycker är roligt... Kanske kan det väcka liv i hans känslor?
    Man är nog alltid rädd i sånna lägen att "historien ska upprepa sig"... Men försök reda ut allt som ni bråkat om och ta reda på varför ni bråkat. Hitta en kompromiss om det går...
    Och sätt er ner och prata om vad det var som gjorde att ni föll för varandra från första början och försök att fokusera på just de egenskaperna hos varandra! Man glömmer ibland bort vad det är man uppskattar med sin partner...

• Åssi

Jag tror att det är svårt och för mig har det känts helt omöjligt, men då beror det ju på att jag verkligen har tappat lusten att ens jobba på det. Omöjligt tror jag inte att det är! Om man har en grundkärlek för varandra, inte har sårat varandra alltför mycket och båda verkligen är beredda att kämpa för förhållandet så är jag övertygad om att det går att hitta tillbaka till varandra och kärleken.

• Anonym (omtänksam)

Kan känslor som funnits bara försvinna? Jag tror att det kan kännas som det när man gjort för mycket dumt mot varann, exempelvis om man bråkat mycket och sagt dumma grejer. För att slippa ha dåligt samvete är det enklare att lämna och lura sig själv att känslorna är slut. Om man får prata ut och ta ansvar för allt dumt man gjort och sagt, från båda håll så är jag övertygad om att känslorna återuppstår, om det är det man vill. Jag hoppas verkligen att det ordnar upp sig för er, ge inte upp.

• Anonym

Tror också att an behöver lite tid, jag har tagit ett stag tillbaka och låter honom vara.

Men vi har bråkat mycket genom vårt förhållande och jag vet idag att dom bråken har tagit så mkt mer på honom än på mig. Vi har bra samtal och vad som gick fel och vad vi skulle gjort istället.
    Men  sen är frågan också, skulle jag kunna lite på någon igen som har tittat mig rakt in i ögonen och sagt att jag känner inget för dig?

• Stårscha
    Anonym (omtänksam) skrev 2011-04-07 10:25:50 följande:
    Kan känslor som funnits bara försvinna?
    Självklart kan de det! Särskilt om det var känslor som fanns innan man kände varandra tillräckligt.
  • Anonym (omtänksam)
    Stårscha skrev 2011-04-07 10:38:56 följande:
    Självklart kan de det! Särskilt om det var känslor som fanns innan man kände varandra tillräckligt.
    Det ser jag mer som en förälskelse som kan gå över. Men om man fått djupare känslor för varann och tagit steget att ingå äktenskap som i det här fallet så tror jag inte att de bara försvinner och inte kan återuppstå.
Svar på tråden Kan känslorna komma tillbaka?