• citrus

Silver Schampoo för brunett?

Jag har färgat håret ljusare från mörkbrunt till ljusguldbrunt. Jag vill få bort de gula tonerna med silverschampoo en på alla förpackningar jag läser str det för blont hår som vill få bort de vara tonerna. Finns det ngn produkt som är speciellt anpassad för ljusbrunt hår eller fungerar det som är anpassat för blont likabra?

• Svar på tråden Silver Schampoo för brunett?
  • Momalicious

Köp en toning som ska dra ur de gula nyanserna istället, borde finnas även för brunt hår.

• citrus
    Momalicious skrev 2011-04-07 10:47:42 följande:
    Köp en toning som ska dra ur de gula nyanserna istället, borde finnas även för brunt hår.
    Har testat redan men det funkar inte.
  • Babyystar

Silvershampoo är bara för riktigt blont hår så det kommer inte att fungera.

• citrus
    Babyystar skrev 2011-04-07 11:05:01 följande:
    Silvershampoo är bara för riktigt blont hår så det kommer inte att fungera.
    Är du säker? Har läst och hört att det ska fungera på gul/orangea skiftningar. Man hör och läser så mkt så man vet inte vad som stämmer.
  • rockdoll

Men prova och se vad som händer!
    Grejen med silverschampoo är ju att det inte blir någon permanent effekt. Så småninom har du tvättat ut effekten i alla fall.  

• citrus

Säg vad jag ska göra då , vill inte ha denna orange/gula fäg i håret. Jag vill ha en kall ljus brun färg.

• minamor

Silverschampoo är egentligen till för grått hår, inte blont som många tror. Och det stämmer det du säger att det tar bort röda/gula/guld toner. Jag använde det när jag hade väldigt mörkt brunt hår med lite rött i. Frisören rådde mig att tvätta varje dag med silverschampoo för att få bort det röda i håret så jag kunde göra ljusa slingor utan risk för morotsslingor. Efter en till två veckor var nästan allt rött borta.
    Använder det även när jag gjort slingor för att få bort ev guldiga skiftningar, jättebra schampoo, mycket bättre än att hålla på med toningar hit och dit! Kör på med detta, men blanda inte ut det för det ger bara sämre effekt och var inte rädd för den blåa färgen, den fastnar inte i håret :)

• citrus
    minamor skrev 2011-04-07 17:35:49 följande:
    Silverschampoo är egentligen till för grått hår, inte blont som många tror. Och det stämmer det du säger att det tar bort röda/gula/guld toner. Jag använde det när jag hade väldigt mörkt brunt hår med lite rött i. Frisören rådde mig att tvätta varje dag med silverschampoo för att få bort det röda i håret så jag kunde göra ljusa slingor utan risk för morotsslingor. Efter en till två veckor var nästan allt rött borta.
    Använder det även när jag gjort slingor för att få bort ev guldiga skiftningar, jättebra schampoo, mycket bättre än att hålla på med toningar hit och dit! Kör på med detta, men blanda inte ut det för det ger bara sämre effekt och var inte rädd för den blåa färgen, den fastnar inte i håret :)
    Jag har köpt nu och även en askblond färg som jag ska lägga i först. Hoppas det blir bra återkommer efter ett tag.
Svar på tråden Silver Schampoo för brunett?