• mmmiikaela

ultraljudsbild vecka 28?

jag går in i vecka 28 imorgon (27+0) och jag ska på tillväxt ultraljud pga stort sf mått, och undrar lite hur ultraljudet "ser ut" någon som har en bild som vill dela med sig? :) och vad vägde era små ni som vet?

son född 09, & lillebror med BF 7/7-11
  • Svar på tråden ultraljudsbild vecka 28?
  • Diablo

Jag har gjort ett i v. 32 och jag fick jättefina ansiktsbilder med mig hem. Barnmorskan berättade att han hade jättemycket hår och vi kan själv se att han har putläppar och runda kinder
    Lycka till!

Har man tur behöver man inget vett!
  • Marianne84

Jag har 4d bilder från när jag var i vecka 29 tror jag att jag var och de är hur fina som helst. Man ser såg tydligt :)

• mmmiikaela
    Diablo skrev 2011-04-07 11:27:36 följande:
    Jag har gjort ett i v. 32 och jag fick jättefina ansiktsbilder med mig hem. Barnmorskan berättade att han hade jättemycket hår och vi kan själv se att han har putläppar och runda kinder
    Lycka till!
    åh va roligt, men jag har några veckor kvar till v 32 så de händer så mycket i utvecklingen därför vill ja se hur de ser ut på ultraljudsbild i vecka 28 :D
  • mmmiikaela
    Marianne84 skrev 2011-04-07 11:30:15 följande:
    Jag har 4d bilder från när jag var i vecka 29 tror jag att jag var och de är hur fina som helst. Man ser såg tydligt :)
    kan ja tänka mig, de är så spännande med såna bilder, vi gjorde sånt med sonen i vecka 25 förra gången, men de är vanliga 2d bilder jag är ute efter för här har dom inte 3d :P
  • Diablo
    mmmiikaela skrev 2011-04-07 11:30:39 följande:
    åh va roligt, men jag har några veckor kvar till v 32 så de händer så mycket i utvecklingen därför vill ja se hur de ser ut på ultraljudsbild i vecka 28 :D
    Ok, jag trodde du var rädd för att bebisen var förstor för att du skulle få någon fin bild
    Har man tur behöver man inget vett!
  • mmmiikaela
    Diablo skrev 2011-04-07 11:34:10 följande:
    Ok, jag trodde du var rädd för att bebisen var förstor för att du skulle få någon fin bild
    hahaha nejdå :P de va inte så min tanke var ;D hahahaheej, då har du också stort sf, jag va i vecka 26+5 och hade 32-33 cm, tycker du också borde prata med din bm om tillväxtkoll eftersom ditt också är stort!
  • Marianne84

Gjorde vanligt samtidigt för man fick allt på den här kliniken. Men de vanliga ultraljuds bilderna var fina dem med och man kunde se honom och så. Men tycker 4D var roligare att titta på :)

• Bommebo

Ja, det känns som att jag skulle vilja göra ett, men hon sa inget om nåt sånt nu när jag var där. Kanske ska ha lite is i magen och vänta till nästa gång jag ska dit (om 4 veckor) och se om kurvan kanske har planat ut lite ;)  Hon verkade inte reagera så mycket på det utan mer konstaterade att det var stort. Men klart man funderar ju lite.......

~Mor till Stora M och Lille S~
  • mmmiikaela
    Marianne84 skrev 2011-04-07 11:45:08 följande:
    Gjorde vanligt samtidigt för man fick allt på den här kliniken. Men de vanliga ultraljuds bilderna var fina dem med och man kunde se honom och så. Men tycker 4D var roligare att titta på :)
    åh, kan du inte lägga ut en vanlig ultraljudsbild så jag får se hur de ser ut om du har?
  • mmmiikaela
    Bommebo skrev 2011-04-07 11:48:15 följande:
    Ja, det känns som att jag skulle vilja göra ett, men hon sa inget om nåt sånt nu när jag var där. Kanske ska ha lite is i magen och vänta till nästa gång jag ska dit (om 4 veckor) och se om kurvan kanske har planat ut lite ;)  Hon verkade inte reagera så mycket på det utan mer konstaterade att det var stort. Men klart man funderar ju lite.......
    ja d eär ju ingen katastrof men du kanske ska be om en tid om kanske 2 veckor för o kolla, fast om inte din bm sa nåt så är de väl så, men de är ju väldigt stort!
  • Marianne84

Jag är inte hemma hos mig men kan se vad jag har i mobilen. Jag vet bara att om man vill ha bra bilder ska man dricka mkt vatten/klara drycker minst 1 dygn innan för att få klara bilder. Sen beror de på hur barnet är placerat.

• mmmiikaela
    Marianne84 skrev 2011-04-07 11:52:55 följande:
    Jag är inte hemma hos mig men kan se vad jag har i mobilen. Jag vet bara att om man vill ha bra bilder ska man dricka mkt vatten/klara drycker minst 1 dygn innan för att få klara bilder. Sen beror de på hur barnet är placerat.
    då ska jag dricka mycket :D
  • Bommebo

Tack för svar och lycka till på ultraljudet :) 

~Mor till Stora M och Lille S~
  • Marianne84

Gör de för de är vattnet som Gör att man ser bra och får bilder. Sen får du ser hur villig den lille är på att visa sig :)

• mmmiikaela
    Marianne84 skrev 2011-04-07 12:02:46 följande:
    Gör de för de är vattnet som Gör att man ser bra och får bilder. Sen får du ser hur villig den lille är på att visa sig :)
    haha ja han har ju inte sammarbetat på något av dom tidigare ultraljuden iaf :P har gjort 4 st, ett vul reste ul, och på dom 3 ultraljuden så har han varit fullkomligt galen, och har varit jätte svårt att mäta, på Rul så höll hon på i över 45 minuter för de inte gick o få mått så till slut så slog hon bara ut de hon fick ut så fick de bli som de blev typ, så de finns ju misstankar om att jag är lite längre gången igentligen med, men de är ju bara spekulationer, men de är ju föståeligt isf iom att dom inte kunde mäta, men då borde man få göra om rul kan jag tycka iaf.
  • Marianne84

De får man inte för därför de har en diff på 2veckor +/- . :( dem hade fel på mig med.

• Marianne84

inte världens bästa bild när man tog kort på ett kort med mobilen.. :)  ska leta fram den vanliga bilden också.
Svar på tråden ultraljudsbild vecka 28?