• Anonym (luktar illa!)

Jag har en hemsk stank i underlivet

Jag har nu testat lactal och sen nån refrech mot illa luktande flytningar och ändå så luktar jag starkt illa!

Har lite vattniga fltyningar så det känns ibland som det bara "rinner" till ...

Någon som vet vad det kan bero på??

• Svar på tråden Jag har en hemsk stank i underlivet
  • Anonym (luktar illa!)

Ingen som har nån aning??

• Anonym (luktar illa!)

intimolja

• Momalicious

Är du gravid? Jag luktade nämligen illa där nere hela graviditeten. Skitjobbigt men gick över efter förlossningen.

• Anonym (luktar illa!)

det hoppas jag verkligen inte,har spiral så det ska väl vara ganska så säkert!

• Anonym

du kanske har fått "fitt fluss" precis som man kan få halsfluss eller ögonfluss så kan man få fitt-fluss, det orsakas av en streptokockbakterie (exempelvis GBS) som naturligt finns på kroppen, men när man får in den där den inte hör hemma(i slidan tex) kan den växa till sig och orsaka inflammation och dålig lukt och klåda, man kan även få konstiga flytningar. vid en gynundersökning kan de topsa och skicka på odling för att se om du har det. då får du antibiotika(pencilin) så förvinner det på en vecka.

även om det inte är det så tycker jag du ska boka tid för en gynunderskning, man ska inte hålla på och behandla med en massa receptfria preparat, de gör oftast mer skada än nytta om man inte är bombsäker på orsaken till besvären.

• Anonym

Jag röstar också på bakteriell vaginos, låter som det jag hade iaf.. Som en förkylning i musen typ sa min gyn haha! Så prata med dom. Det är lättbehandlat så ta't chill.

• Anna J01

Bakteriell Vaginos..

Obalans i PH värdet men som blir så illa att lactal inte hjälper.
     Jag fick det under min förra graviditet. Luktar gammal rutten gädda.. Genom byxorna ovh även om man är nyduschad.Kräks
     Gå till en gynekolog. Bakteriell Vaginos är lätt att behandla bara man får rätt medicin.
    Mitt försvann på några dagar. 

• Anonym
    Anna J01 skrev 2011-04-07 16:20:28 följande:
    Bakteriell Vaginos..

Obalans i PH värdet men som blir så illa att lactal inte hjälper.
     Jag fick det under min förra graviditet. Luktar gammal rutten gädda.. Genom byxorna ovh även om man är nyduschad.Kräks
     Gå till en gynekolog. Bakteriell Vaginos är lätt att behandla bara man får rätt medicin.
    Mitt försvann på några dagar. 
    Tack! Det här ska jag komma ihåg att ta upp när jag ska ta cellprov nästa vecka. Jag började lukta illa efter första barnet 2005 och har sen dess trott att det blev en förändring i underlivet och tänkt att det ska vara så. Jag har inte vågat ta upp detta. Precis som du skriver, jag luktar illa genom byxorna, vågar knappt sära på benen och trots ducsh luktar det.
  • Anonym

Jag hade rikliga vattninga illaluktande flytningar stank verkligen apa om mig. Det var mycoplasma genitalium jag fick antibiotika mot det.

• Anonym

det kan även vara tecken på tex klamydia. men troligast är en vanlig infektion.

• Sommarlöv

Jag vet en tjej som glömde en tapong i musen....det luktade tydligen inte så gott. Kanske det du har gjort.

Svar på tråden Jag har en hemsk stank i underlivet