8 månaders & mat
Är lite bekymrad över min son som är 8 ½ månad. Hans huvudföda består av ersättning ännu och jag undrar om han kan ta skada av det å hur länge han kan ha det så?
Välling och gröt totalvägrar han och efter flera månaders försök att få honom att acceptera det och provat alla olika varianter och smaker så har vi inte gjort några som helst framsteg. Matpure var också jätte svårt att få honom att acceptera men jag tycker ändå jag fått in rutin på de målen även om han inte äter stora portioner av det.
Så här ser hans matschema ut ungefär:
05.00-06.00 Ersättning hel flaska
09.00 Ersättning hel flaska
12.30 Matpure ½ stor burk eller motsvarande mängd hemmalagd mat + halv liten fruktpureburk + halv flaska ersättning eftersom han inte är mätt (eller nöjd) efter maten
16.30 Matpure ½ stor burk eller motsvarande hammalagad mat + halv liten fruktpureburk
18.30 Ersättning hel flaska (försöker smyga in liiiite havrevälling i flaskan men då äter han sämre)
Han vaknar även en gång under natten, allt mellan 21-02 och äter en flaska ersättning. Har försökt få väck detta målet men inte lyckats.
Han går upp i vikt bra och följer sin kurva. MEN behöver jag oroa mig? Vad har du för tankar och ideèr?