Hur hittar man sigsjälv och lusten till livet (och föräldraskapet!) efter separation??
Har just lämnat min man efter att ha varit tillsammans i 8,5 år. Har de senaste 5 åren kännt att någonting saknas mellan oss och allt har känts grått. "Löste" dock situationen med att skaffa barn och gifta mig i stället för att gå, då jag samtidigt inte kunde lämna honom. Blev utbränd för ett år sen och har haft väldigt lite lust till livet. Började på ett nytt jobb i feb och insåg då att jag KAN vara glad, bara inte hemma. Tog beslutet och lämnade hastigt för 3 veckor sedan. Har betett mig helt galet sen dess och haft sex med 2 killar, samt druckit för mkt när jag varit ute. Idag vaknade jag och jag känner mig bara sååå låg och har ingen lust till något. Känner mig som världens sämsta mamma och kan inte vara glad tillsammans med min son. Det är som att olusten som är förknippad med min relation till xmannen har smittat av sig även till relationen med sonen. Älskar honom hur mkt som helst, men har svårt att hitta gjädje i föräldraskapet. Och svårt att veta var jag hittar mening med livet...Stora frågor...vill mest höra om nån känner igen sig och hittat en bra väg ut på andra sidan eller har några tips?!