• lovelylocks

helt pltsligt överöst av komplex... :(

måste bara få gnälla av mig lite. jag har allid varit smal, kunnat äta vad jag vill utan att gå upp i vikt, håret har varit glänsande och huden har varit fin. sen blev jag gravid och helt plötsligt gick jag upp 20 kg, benen fylldes med bristningar, rumpan tog formen ladugårdsdörr och håret blev torrt och fnasigt. efter frlossningen gick jag ner 11 kg i ett kcik men det enda som syns att jag tappat är den enorma magen. har en enorm bilring som hänger runt jeansen (de jag hade när ja var gravid, mina gammla jeans får jag inte över knäna), röven är fortfarande lika stor som en dörr och benen har omfånget av en fyr, typ. det är nu en månad sedan jag födde och jag kan visst inte gå ner mer i vikt, vågen verkar ha låst sig! gaaaah, det var ju så enkelt förut! eftersom jag ammar kan jag inte banta, även om jag omstrukturerat mitt ätande till att försöka få i mig mer nyttigheter, har algt ner skräpmat och sötsaker helt. men det händer ju INGENTING! känner mig så äcklad av mig själv, trodde adrig jag skulle kunna förfalla såhär. min son stal verkligen all min skönhet! vill inte ens å ut utanför dörren mer ä till affären om jag nu måste. jag är van att alltid kunna känna mig vacker, jag har verkligen aldrig föru haft komplex utan alltid varit nöjd över det jag har och nu detta. så fort jag kan år jag börja träna. men det känns åxå så surt, jag har aldrig behövt gå till et gym för att kunna se bra ut, utan bara tränat för hälsans skull! ååååååh jag vll bara gräva ner mig.

• Svar på tråden helt pltsligt överöst av komplex... :(
  • Lamilla

Jag kampar an emot fettet!

• theo05

Jag förstår dig..
    Jag har aldrig i hela mitt liv tränat, och ändå fått mycket komplimanger för min fina, vältränade(!!??) kropp!! Jag har alltid haft fin hy å trivts med mig själv..
    Jag gick inte utanför dörren de två sista månaderna av graviditeten..Inte heller i onödan två tre månader efter..Nu efter sju månader väger jag lika mycket igen, men jag har en hemsk ful å sladdrig mage, fortfarande fullt med finnar, risigt hår, feta lår och sladdriga äckliga armar.. För att inte prata om brösten.. ammar bara på morgonen, å de hårda stora mjölktuttarna har bytts ut mot ett par tubsockor med en tennisboll!!!!
    Jag blir nog så illa tvungen att börja träna...

Det blir ju bättre, huden drar ihop sig å med lite ansträngning försvinner kilona, men ibland känns det motigt...

• Uddabus

Lugn... Jag födde oxå för en månad sedan och jag gick upp 15 kg men jag har inte vägt mig ännu eftersom jag vet att mitt huvud skulle bli galet...

Men lugn du födde barn för bara 1 månad sedan klart att kroppen behöver tid på sig att återställa sig... Minst 6 månader har jag hört att kroppen behöver på sig...

Min svärmor tyckte att jag gott kunde börja göra lite sittups men som jag sa bara 1 månad sedan bebben kom... Har inte tid med att göra en massa sittups osv... Jag ska ju tänka på att äta ordentligt (som jag glömmer) så att min bebbe får mjölk som han ska... eftersom mjölken kan börja sina om man inte äter som man ska...

Det tar sin tid sen rätt som det är allt borta eller så kanske du behöver träna för att få bort det... det återstår att se... men räkna inte med det på ett tag...

Och sluta väga dig eftersom det sätter bara griller i huvudet på en...

Kram

• Lenafena

Här är en till med komplex, fast när jag kikar på era bilder så blir det bara värre *rått skratt* Jag skulle vara skitnöjd om jag var så smal och välformad som nån av er
    Har iofs fött nummer fyra, så magen är verkligen extra sladdrig och fet är jag med nu för tiden...Håhå jaja...

Har redan börjat med mer nyttig mat och mycket frukt och skippar vågen ett tag, så bör det ju ge resultat. Och nu är det ju snart jul och mycket god mat...

• Monia

Tänk på att det tog nio månader att förändra kroppen under grav. Låt kroppen läkas i lugn och ro. Jag kom i mina "gamla" jeans efter ca 2,5 mån och är jätteglad för det. Men jag har ffa en bilring som hänger över kanten. Men dottern är bara 3,5 månader så det är lugnt. Men visst kan jag känna att det är jobbigt ibland. Fortsätt bara att ta hand om dig så ska du se att det snart vänder och blir bättre.

• AW76

Känner precis samma sak som du, lovelylocks! Har alltid varit smal, kunnat äta vad jag vill, och aldrig tränat. Så jag fortsatte i samma takt under graviditeten, åt skräpmat, godis m.m. Det får jag bittert ångra nu. Gick upp 24 kg, har tappat 16, men de återstående 8 kilona sitter som berg. Rumpan och låren är enorma - om man jämför mot innan. Exempel: hade stl 28 i midjan i jeans innan, nu får jag med nöd och näppe på mig stl 31! Det är hemskt!
    Jag önskar att jag kunde tänka lika klokt som du, Monia, men det kan jag tyvärr inte. Jag vill bli av med fläsket NU! Jag vill känna mig fin NU!

• Killer

Jag tycker att det är lite tidigt att börja oroa sig så tidigt som en månad efter förlossningen, det tar längre tid än så! Jag gick visserligen ner det mesta ganska fort, men sen tar det dessutom ett tag innan kroppen dragit ihop sig så den inte är sladdrig längre... jag börjar komma dit nu, 5 månader efter förlossningen. Jag ska då säga att jag bara gick upp ca. 12 kg under graviditeten, så det tar ju givetvis längre tid om man gått upp mer.

• mludvigs

Jag gick oxå upp cirka 20 kg under grav men det tog mig runt 2,5-3 månader innan jag kom i alla gamla kläder. Dock finns fortfarande bilringen kvar (om än inte lika stor) och det är snart 1år sen jag födde.
    Ha inte så bråttom - det tar tid för kroppen att återgå - den har ju ändå haft 9 månader på sig att ändra sig.....
    Och dessutom tror jag att för

• AW76

Det är snart 3 månader sen jag födde, och jag är inte ens i närheten av att komma i mina jeans kanske jag ska tillägga...

• Hallonmopeden

Som sagt; 9 månader tar det att gå upp och lika länge att gå ner (för en del). Jag är tillbaka på min normala vikt (kanske + 1kg?!). Men dock är mina höfter lite bredare och det kommer de nog förbli, bäckenet har ju varit uttjänjt i och med 2 förlossningar....

Svar på tråden helt pltsligt överöst av komplex... :(