• Queen Of Darkness

hur kände du dig dygnet innan förlossningen startade?

Är så galet trött på alla komplikationer med den här graviditeten så går verkligen och känner efter minsta lilla.
    Mitt första barn blev jag igångsatt med och kan alltså inte relatera till "dagarna innan förlossningen" men med nummer två hade jag:
    vaknade torsdagsmorgon med VÄRLDENS hopplöshetskänsla (4 dagar innan bf) och ville bara grina över att det aldrig skulle ske. Någon timma senare började delar av slemproppen släppa (en hel del slemmiga flytningar) och efter det hade jag molande mensvärk konstant. Någon gång under dagen blev jag akut vrålhungrig och vräkte i mig smörgåsar och kräm. Gick och lade mig på kvällen och vaknade sedan på natten med värkar. Dotter föddes fredagen.

Nu med nummer tre har jag sedan tisdags morse hade dessa slemmiga flytningar, molande mensvärk i magen och även lite bak i ryggen och igår och idag har jag dessutom varit sjukt trött - jag har känt mig alldeles drogad och helt frånvarande och sovit på dagen, något jag aldrig gör annars. Varje kväll har ja gått och lagt mig och varit övertygad om att NU inatt så sker det, just eftersom det var så med nr 2. Snacka om besvikelse när man vaknar på morgonen och inget hänt.
    Idag har jag förutom mer av slemproppen haft värre mensvärk och tryck bak i ryggen, jag har inte haft någon aptit alls och känt mig oerhört hopplös (och grinat!) och behövt gå på toaletten för nr 2 tre hela gånger och även mått illa. Dessutom har jag haft någon form av lugn i kroppen, till och med sagt till barnvakten att inatt får du vara redo för då börjar värkarna.. MEN, det kommer dom ju såklart inte göra! Gah

Ös på med hur ni kände er dagen, dagarna innan förlossning, något som ni kan se tillbaka till och tänka att det kanske berodde på att förlossningen var på intågande. För er som inte kände något alls får ni gärna skriva det med eftersom jag förstått att ni oxå finns

♥ Amanda, Isabella & MiniMe ♥
  • Svar på tråden hur kände du dig dygnet innan förlossningen startade?
  • LittleJunia

*Puffar*
    Sitter här på BF +6 och vill också veta! Har just nu en hel del förvärkar, men det har jag haft till och från i veckor

Med min första tror jag inte jag kände nåt speciellt... Vattnet gick, sen kom det så smått igång!  (föddes BF+11)

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)Älskade Ludvig 080404 och liten i magen BF 110401(¯`°?.¸ ღ♥ ♥+
  • Zofian

Låter ju som det är på gång iallafall. Klassiska tömningen är det kanske du håller på med. Dock har jag den första i magen så jag kan inte ge något bra svar. Men det låter ju som förberedelser.

• Lajkie

Typ trött, less... Sov mkt. Bebisen var lugn. Jag svullade massor av mat minns jag... Typ nån "ur-instinkt".... Med alla mina typ.

• Queen Of Darkness

Jag vågar inte tro att det kan vara på gång eftersom jag bara är i v. 37+2 men sitter just nu uppe och käkar smörgåsar för at jag var vrålhungrig. Min bebis är en vilding.. i vanliga fall, igår och lite även i onsdags har han varit jättelugn. Om jag puttar på honom kan det hända att han knör lite tillbaka men i vanliga fall brukar han bli helvild när jag gör så.. tänk om det ändå kunde vara på gång!

• Zofian

Ja det låter ju som kroppen förbereder sig. Sen hur lång tid det tar innan förlossningen börjar är ju väldigt olika. Det kan hålla på i veckor för vissa och i någon dag för andra. Att föda i vecka 37 är ok. Barnet räknas inte som prematur då.

• Queen Of Darkness
    Zofian skrev 2011-04-08 08:01:51 följande:
    Ja det låter ju som kroppen förbereder sig. Sen hur lång tid det tar innan förlossningen börjar är ju väldigt olika. Det kan hålla på i veckor för vissa och i någon dag för andra. Att föda i vecka 37 är ok. Barnet räknas inte som prematur då.
    Nej det vet jag ju men det känns för bra för att vara sant om han kommer redan. Födde första i vecka 42 efter igångsättning och andra vecka 29+2 spontant och det var bra graviditeter. Den här gånger är det massor av komplikationer med mera.
    Men nu på morgonen har jag haft en JÄVLA mensvärk verkligen och mycket mer "slemflytningar". Något händer ju iaf, och det är skönt för ska på samtal om eventuell igångsättning på måndag så hade varit bra om kroppen redan hunnit förbereda sig så mycket som möjligt.

Ös på med fler upplevelser eller känningar som ni tror beror på graviditet, det är  spännande att höra om andras upplevelser!
  • Barbabok

Jag var urless och uttråkad, kunde inte sova. Värkarna började på natten vid 3 den 12e, hade samtal för överburenhet inplanerat den 13e. Jag gick alltså 14dgr över BF. Hon kom ut den 13e.

• Queen Of Darkness
    Barbabok skrev 2011-04-08 08:51:52 följande:
    Jag var urless och uttråkad, kunde inte sova. Värkarna började på natten vid 3 den 12e, hade samtal för överburenhet inplanerat den 13e. Jag gick alltså 14dgr över BF. Hon kom ut den 13e.
    Åh vad härligt att få ut den lilla innan igångsättning Den där lessheten och inte kunna sova har jag oxå, har varit vaken sen 03.20.. jag kan ju alltid få drömma
  • Barbabok
    Queen Of Darkness skrev 2011-04-08 09:25:29 följande:
    Åh vad härligt att få ut den lilla innan igångsättning Den där lessheten och inte kunna sova har jag oxå, har varit vaken sen 03.20.. jag kan ju alltid få drömma
    Fast det var inte positivt, jag var så slut innan de riktiga krystvärkarna kom att jag fick värkstimulerande samt nåt uppiggande dropp för annars hade hon nog aldrig kommit ut
    Var ju vaken sen den 11e på fm och så in på natten där när värkarna startade vid 3... sen vaken pga värkar och vi åkte in vid 17, och ut kom hon 00.29 (13e). Sova var ju bara att glömma utan det blev nån gång efter lunchtid den 13e. Då var jag TRÖTT kan jag lova!

Hoppas ditt pyre vill kika ut snart
  • Queen Of Darkness

Haha ja det låter som en riktig pers, värkstimulerande dropp är jag livrädd för (fobi mot nålar ) men båda mina förlossningar har gått bra och bara använt mig av lustgas. Relativt snabbt har dom gått oxå så hoppas på något liknande med trean. Vill ju sååå gärna ha ut honom nu och letar alla tecken som finns, bara för att hoppet inte ska överge mig :-P

• Fridayyy

Jag fick världens egenrgi på kvällen innan vattnet gick (på natten). Tvingade ner mig, maken och 2-åringen i garaget för att sätta upp en massa hyllor och sånt.

• Thösen

Jag var ganska deppig dagarna innan. Hade gått över tiden och kände att bebisen aldrig skulle komma ut. Jag hade även haft sammandragningar som aldrig gav med sig. Kände ingen smärta, men magen var stenhård. Jag trodde ju inte att det var början på något eftersom det inte gjorde ont. På natten sen vaknade jag av att det sved till som sjutton i magen. Efter en stunds väntande fattade jag att det var värkar så jag gick upp och klockade. Efter ett tag kände jag att jag behövde gå på toa. Tömde mig 4ggr på en halvtimme. Då fatta jag att det var nog allvar nu :)

Svar på tråden hur kände du dig dygnet innan förlossningen startade?