• Anonym

Ni som har/haft problem med hemorrojder....

Arrrrrrrgggghhhhhhhhhhh!!!!! Jag blir så trött! Jag har drabbats av det mest pinsamma, vidriga, jobbiga
    som jag nånsin blivit drabbad av.....jag har fått en koloni av onda, kliande hemorrojdjävlar!!!

Det ser verkligen förjävligt ut och jag undrar om det verkligen kommer förvinna helt o hållet?? Eller
    kommer min sambo ALLTID att få se dessa monster om han råkar glo mig upp i röven......

Ni som har eller haft, hur faaaan fick ni bort dessa?????  Jag smetar idag Xyloproct ett par ggr per dag, jag kanske
    märker liten skillnad efter 5 dagar som jag hållt på, men det ser absolut inte ut som att dom tänker försvinna.....

• Svar på tråden Ni som har/haft problem med hemorrojder....
  • Anonym

Köp suppar.

Annars be sin läkare om en remiss för att ta bort dem.

• Anonym

Du skall använda Scheriproct suppar istället - den är mycket bättre - det fås på recept - så gå till läkaren. 
    Försök trycka in dem också (om du törs). SE till att inte bli det minst hård i magen. Drick mycket. Smörj in din stackars hud med olja också, salvorna är starka. Vet verkligen hur för djävligt det är men hav hopp, det är inte omöjligt att bli av med dem.

• Anonym

Kontakta vårdcentralen så kommer du få hjälp, förhoppningsvis en remiss också till kirurg så de kan tabort de :)

• Anonym (same)

Hoj!

Nu har jag drabbats av det oxå.för andra gången.... magen har varit upp och ner lite åt IBS hållet men så har den jämt  varit ! Den blir lätt hård men den fungerar skapligt för tillfället...

Har en  svullen ömmnade bula precis vid utgången, som jag kan peta in igen när jag smörjer med salva! Nu har svullnaden minskat .... Denna gång har jag haft Xylocain och tvättat med barnolja även smörj med fet kräm som Silo! Hade inge xyloproct hemma men det gick visst lika bra med Xylocain! Har haft ändtarmbesvär förut dock inte Hemorojder ..... fick rådet att smörja med Xylocain då....

Hoppas den inte kommer igen..... även om svullnaden försvinner på ett par dagar...men det gör ont!

Stilla sittande jobb, övervikt  m.m är boven i mitt drama.... men jag försöker äta nyttigt, dricka vatten i massor motionera flera ggr i veckan....

• Anonym
    Anonym skrev 2011-04-07 20:41:04 följande:
    Du skall använda Scheriproct suppar istället - den är mycket bättre - det fås på recept - så gå till läkaren. 
    Försök trycka in dem också (om du törs). SE till att inte bli det minst hård i magen. Drick mycket. Smörj in din stackars hud med olja också, salvorna är starka. Vet verkligen hur för djävligt det är men hav hopp, det är inte omöjligt att bli av med dem.

tack för era tips!!

Jag ska köpa xyloproct suppar och ge det ett försök innan jag vågar mig iväg till VC. De där med att trycka in dem lät läskigt men det ska jag försöka nästa gång jag springer på toa! =oD

• Anonym
    Anonym (same) skrev 2011-04-07 21:06:49 följande:
    Hoj!

Nu har jag drabbats av det oxå.för andra gången.... magen har varit upp och ner lite åt IBS hållet men så har den jämt  varit ! Den blir lätt hård men den fungerar skapligt för tillfället...

Har en  svullen ömmnade bula precis vid utgången, som jag kan peta in igen när jag smörjer med salva! Nu har svullnaden minskat .... Denna gång har jag haft Xylocain och tvättat med barnolja även smörj med fet kräm som Silo! Hade inge xyloproct hemma men det gick visst lika bra med Xylocain! Har haft ändtarmbesvär förut dock inte Hemorojder ..... fick rådet att smörja med Xylocain då....

Hoppas den inte kommer igen..... även om svullnaden försvinner på ett par dagar...men det gör ont!

Stilla sittande jobb, övervikt  m.m är boven i mitt drama.... men jag försöker äta nyttigt, dricka vatten i massor motionera flera ggr i veckan....
    Jag har med stillasittande jobb, tränar dock ett par ggr i veckan...men jag tror dock att mitt beror en del på att min sambo varit o "hälsat på" i "fel" hål.. =o)

är det någon som känner igen att ni fått problem efter sånt sex??
  • Anonym

MIn kompis fick gummiband runt sina av en läkare på citykliniken. efter ett tag "dog" de då de inte fick syre och blodtillförsel och ramlade av

Jag körde motion, mycket vatten och fiberrrik kost så försvann min

Lycka till!

Svar på tråden Ni som har/haft problem med hemorrojder....