Drack alkohol tidigt i graviditeten, ångest!
Jag var så dum när jag planerade att bli gravid. Oroade mig för om jag kunde dricka alkhol eller inte, googlade det och hittade någon tråd (tror det var på familjeliv) om att det var ok att dricka fram till att plussade. Så då gjorde jag det. Så jävla korkat, skulle ju ha hittat någon medicinsk rapport i ämnet att lita på. Jag plussade i vecka 4 +1, var berusad en gång i vecka 3 + 6.
Har hittat forskarrapporter som rekommenderar att inte dricka alls när planerar att bli gravid. Och andra rapporter som påstår att till och med vecka 4 + 3 påverkas inte fostret av att jag druckit alkohol. Verkligen på håret för mig! Detta lugnar dock inte mig. Tänk om jag blev gravid några dagar tidigare? Tänk om det visst påverkar mitt barn? Hyperaktivitet, koncentrationssvårigheter..
Är det någon som har erfarenhet eller vet någon annan som fått barn med skador som kan bero på alkoholkonsumtion tidigt i graviditeten? Hyperaktiva barn efter att ni druckit tidigt i graviditeten? Eller är jag bara en redan nojjig morsa som borde slappna av? Är nu i vecka 16 enligt sista mens, fyra dagar framflyttad enligt UL.
Tack på förhand.