• Snillis2

Hur gå vidare efter otrohet och svek?

Jag kom på min make förra onsdagen. Har misstänkt under en längre period (och också med vilken kvinna). Har frågat rätt ut flera gånger under den här perioder eftersom de varit så odiskreta på FB bla. Har då fått höra att jag är misstänksam, han har gråtit och sagt att det är så synd om honom som måste leva i en relation med någon som inte litar på honom etc.
    Så förra onsdagen passade jag på att kolla hans mobil när han stod i duschen på morgonen innan jobbet. Hittade då bilder, meddelanden etc. Fick såklart värsta chocken (även om jag inners inne visste) och sprang skrikande in till honom i badrummet och läste upp delar av deras konversation. Glömde helt bort barnen som givetvis blev helt vrålledsna när jag var så hysterisk. Klädde på mig och gick till jobbet - lämnade honom att ta hand om barnen, lämna på dagis etc.
    Väl på jobbet skrev jag till henne på FB (hon är en gemensam "kompis" till oss) att jag nu stängde av henne från min sida och att hon skulle hålla sig väldigt långt bort från mig. Sedan skrev jag ett meddelande till hennes sambo (också en gemensam kompis) att hans sambo och min make hade ett förhållande. Fick då två lååånga sms från henne att JAG förstört HENNES liv och hennes relation. Hallå eller......

Jag var tvungen att föreläsa i några timmar men sedan kunde jag gå hem för maken var hemma. Så att vi kunde prata. Dagen efter körde vi iväg barnen över helgen för att kunna prata, skrika, gråta etc utan att ha dem hemma.
    Han har brutit med henne och säger att han vill fortsätta med mig. Han är väldigt ledsen över det han har gjort och mår fruktansvärt dåligt.
    Just nu känner jag mig tom och vet varken ut eller in.
    Jag älskar honom men han vet inte om han älskar mig så nu är det så jävla bisarrt att trots att han behandlat mig som ett svin så är det jag som går och väntar på att han skall bestämma sig om han vill fortsätta med mig eller inte.
    Helt jävla upp och ner. Har en tid hos familjeterapeut om två veckor. Hur skall jag bäst tackla detta?

• Svar på tråden Hur gå vidare efter otrohet och svek?
  • nousette

jag tycker att du gjorde helt rätt i att berätta för hennes sambo ! tyvärr har jag inget direkt tips på hur du ska lösa detta och klara dig ur det då jag inte har någon erfarenhet av sånt direkt. Men om jag hade varit i din situation så tror jag att jag skulle han bytte mobil nummer.. till ett kontant kort och inte registrera det så hon inte kan få tag på det igen. Prata igen om försöka förstå VARFÖR han gjorde. Otrohet tycker jag är det största sveket man kan göra mot en annan människa.. Och det med att folk säger en gång otrogen, alltid otrogen tror jag inte ett skit på. Alla förtjänar en andra chans.. Jag hoppas att ni löser det och få hjälp av terapeuten ! lycka till :)

• Janpeter

Konstig vad man kan hitta i sin partners telefon! Den 14/1 firade jag och min fru bröllopsadag, dagen innan altså den 13/1 ville hon ha sex på kvällen när vi lagt oss vilket hon sällan vill eftersom hon oftast är trött.
    Bröllpsdagen firades med bio och middag ute.
    Den 15/1 låg vi och kolalde på film, men min fru somnade och gick sedan och la sig.
    När filmen var slut såg jag hennes telefon påbordet. Vet inte vad jag tänkte men jag tog den och kollade mailen!
    Hitta ett mail till en vännina där hon skrev att: M(hennes kolega på jobbet) hadde komit och pratat med henne på kontoret den 13/1. Han tyckte det var skönt och mysigt och ville gärna göra om det!
    Min fru skrev att hon inte visste hur hon skulle göra, men att hon skulle inte kunna säga nej till honnom!
    Fast hon skulle heller vilja göra det med någon som var mer passionerad??
    Detta var alltså dagen innan vår bröllopssdag!

Den här natten blev inte mycket sömn!

• Anonym

Kan bara beklaga att även du fått erfara detta....

Svårt att ge några råd om vad du ska göra , mycket beror nog på hur din make är och hur han hanterar konflikter.Det är inte helt ovanligt att folk beter sig väldigt annorlunda i sådana situationer och man får känslan av att den här människan känner jag inte igen.....

Jag har väldigt dåliga erfarenheter av att ge den otrogna en ny chans , det resulterade bara i att hon fortsatte vara otrogen. En gång otrogen alltid otrogen kanske inte alltid stämmer men många gånger så stämmer det. Jag kan iaf med säkerhet säga att jag alldrig någonsin kommer förlåta en otrohet igen , men det är jag det.
    Rent statistiskt tror jag oxå det är få som klarar det i längden , otroheten förstör allt för mycket av tilliten och sätter allt för djupa spår i förhållandet. Men det finns dom som klarar det.

Hur du än gör så tycker jag inte du ska vara för snabb att förlåta , du måste få tid på dig att smälta vad som hänt , gå igenom alla faser , chock , ilska , sorg etc innan du kan göra ett nyktert beslut. Jag tror att familjerådgivning kan vara en bra idé . Där kan ni gå igenom allt med hjälp av utbildad personal , och det kan du ha som grund för att ta ditt beslut. Var inte rädd för att ställa honom mot väggen ifall det han säger inte känns rätt , otrohet och lögner går tyvärr hand i hand och det är väldigt viktigt att alla kort kommer upp på bordet annars är det bara slöseri med tid.

Lycka til !

Svar på tråden Hur gå vidare efter otrohet och svek?