Vad är det för fel på mig? Psykiskt eller fysiskt?
Jag känner att någonting har hänt, något som kommit krypandes det senaste året. Det började en fruktansvärd trött- och orkeslöshet. Var på VC och tog massa blodprover, men de hittade ingenting konstigt. Jag började också gå ner i vikt -till att börja med avsikligt, men sedan har det fortsatt. Nu har jag gått ner totalt 20 kg.
Jag har tappat möjligheten till att koncentrera mig, kan glömma saker på bara några minuter. (T ex om någon ringt och sökt nån på jobbet, så glömmer jag namnet osv). Tappar lätt saker som jag har i handen, är allmänt klumpig och slår i saker osv. Har stora problem med sömnen, kan inte varva ner och somna -även fastän jag är jättetrött. Har problem med ena handen -den känns liksom konstig (det är oftast därför jag tappar saker, tror jag). Den känns liksom stelare i rörelserna. Jag har ibland upplevt att det krampar till i bakhuvudet, förut var det bara på ena sidan, men nu kan det komma på fler ställen.
Jag har fruktansvärt svårt att varva ner överhuvudtaget, känner mig otålig och rastlös. Har jag t ex mailat om någonting så sitter jag och kollar efter svar hela tiden. Tar det flera dagar utan svar, kan jag inte låta bli att tänka på det.
Jag har också märkt på andra, att de ibland inte hör vad jag säger (det är olika personer, så tror inte det handlar om hörselproblem från deras sida ). Jag vet inte om jag börjat mumla ovanligt mycket, eller kanske pratar lägre än förut. Ibland vet jag att jag dock uttrycker mig otydligt, så att folk inte förstår hur jag menar. Jag tänker liksom rätt -men sedan kommer det ut helt annorlunda i orden.
Jag börjar nu undra vad tusan som har hänt, om det kan ha fysiska eller psykiska orsaker? Tycker inte direkt att vården tagit mig på allvar, så jag vet inte hur jag ska gå vidare. Men jag känner inte igen mig själv längre. Skriver ofta fel osv.. När jag var liten (och under mina ungdomsår) hade jag jättelätt för mig i skolan och hade oftast bäst resultat i prov osv.