Panikångest som återkommit. Någon annan?
Hej alla! Hoppas någon orkar läsa igenom allt, är verkligen i stort behov av stöd och råd nu!
Dryga, otrevliga kommenatrer undanbedes, då jag redan är på botten som det är.
Ska försöka fatta mig kort:
Drabbades av någon form av panikångest för några år sen, det pågick under ca ett halvår. Värsta tiden i mitt liv.
Fick Sertralin som till slut verkade hjälpa. Gick på det ett bra tag, och trappade ner förra våren, efter att ha varit frisk ett tag. Det gick bra och jag har varit frisk sen dess - fram tills idag. Panikångesten kom som en blixt från klar himmel, och jag känner mig så rädd och besviken ! Trodde verkligen att det var slut på det här och att jag skulle slippa det i fortsättningen.
Orsaken till att det blev så här tror jag är för att jag har vääldigt mycket i skallen just nu. Vi ska bland annat flytta snart, till en annan kommun, vilket ska bli roligt men en stor omställning. Funderar också mycket på att göra mig av med min hund, av olika skäl, så jag tänker mycket på det. Min sambo och jag har bråkat mer än vanligt (och mer allvarligt) och det känns bara som att det har blivit för mycket för mig, och att det är därför panikångesten har kommit tillbaka, men jag vet inte, vad tror ni ?
Jag undrar också om någon får liknanade symptom som mig, då jag har rätt ovanliga symptom vid panikångest (har nästan aldrig hört någon annan som har det).
Mina symptom är iallfall:
* Yrsel
* Ostadighet
* Stark svimningskänsla
* Stark overklighetskänsla (känns som att man är med i en slow-motion film)
* Jag blir lite frånvarande när attackerna kommer
* Känns som att man ska dö
Dessa attacker pågår mellan 20-60 sekunder ungefär, sedan går det över och allt blir normalt, förutom att jag är darrig, svag och RÄDD.
Är det någon annan som också har det såhär ?
Känner mig ensamnast i hela världen! Så liten, ynklig och rädd. Varför ska detta drabba just mig?! *gråter*.
Vill inte prata med vänner om familj om detta, eftersom att det känns som att ingen förstår..
Snälla hjälp mig någon :( allt känns så skit just nu :(