• nohonani

Bilbarnstol fram i V70?

Ni som har Volvo V70 (kanske främst ni med något äldre modeller) - hur har ni monterat barnstolen i framsätet (gäller bakåtvända)? I vår bil (2002) finns inga fästen i golvet fram som det finns i baksätet och alltså inget att fästa stolen i. Men kan man inte ha någon stol i framsätet på de äldre V70:na? I min brors bil finns det fästen i golvet men det är en 2009:a så de har väl lagt till det där emellan. Dessutom är bilbältet för kort för babyskyddet, tur att alla får plats i baksätet än så länge...

Nån som har tips?  

• Svar på tråden Bilbarnstol fram i V70?
  • Pyret85

Det skall tydligen finnas öglor under mattan fram (volvo 855) har det.

• Leija

Man kan köpa öglor o sätta dit själv, tror det är olika från bil till bil om det finns. 
    När det inte funnits på någon bil så har vi fäst banden under stolen, men det är helt klart bättre att montera dit de där öglorna. 

• nohonani

Hmm måste gräva mer kanske. Menar du under själva "heltäckningsmattan"? Jag har kollat under gummimattan och där finns inget.

• Pyret85

ja under heltäckningsmattan verkar det som.. jag blev inte klok på våran 855 så vi satte stolen mitten bak, och köpte öglor att fästa i..
    men det skall finnas.

• MammaHela

varför fäster du inte bara i stolen som man gör med alla andra bilar som inte har krokar i golvet?

T är bra på att laga trasiga hjärtan.....
  • nohonani
    MammaHela skrev 2011-04-08 21:44:54 följande:
    varför fäster du inte bara i stolen som man gör med alla andra bilar som inte har krokar i golvet?
    Förstår inte riktigt - menar du i framstolen alltså under själva barnstolen? Vi har en Britax Two-way, trodde man måste fästa den med spännremmarna en bit framför stolen? Om den satt i baksätet kan man ju fästa den i stolen framför.
  • MammaHela
    nohonani skrev 2011-04-08 22:31:07 följande:
    Toppen!! Tack så väldans, du har just sparat oss en ny bil
    kan man få mellanskillnaden *hihi*

skämt åsido, jag har aldrig haft en bil med krokar i golvet, utan att har alltid fäst stolarna på det sätter. Jag har 3
  • MammaHela

barn så det har blvit en del bilstolar

*muttar över dumma datorn som skickar iväg innan jag skrivit klart*

Svar på tråden Bilbarnstol fram i V70?