• telefon

Babyskydd vad ska man tänka på?

Har äntligen valt och inhandlat barnvagn ( vilken djungel!!!) när jag nu upptäcker att babyskyddsdjungeln är minst lika jobbig!

Vad ska man tänka på? Funkar olika till olika bilar? Finns det några stora kända märken som det finns när det gäller barnvagnar ( typ brio, emmaljunga, tetonia) som typ står för säkerhet.

Alla tips på hur man ska "tänka" när man ska köpa ett babyskydd mottages gärna eftersom jag är helt lost!

• Svar på tråden Babyskydd vad ska man tänka på?
  • Aerin

Finns en hel del olika saker man får fundera över, vilken typ av bälte man vill ha i det, om det skall tåla sidokollisioner bra, lätt o bära, får plats i bilen, med eller utan bas osv. Acta graco är väldigt populärt märkre vad gäller babyskydden.

• Makka Pakka

Vi har Acta Gracos babyskydd med bas - lite tung men jätte bra.
    Andra populära märken är Maxi Cosi och BeSafe.

♥♥♥ Pojke 080626 ♥♥♥ BF 110605 ♥♥♥
  • ball of yarn

Har själv en Acta graco. Med basenhet att montera fast i bilen, sen är det bara att lyfta i och ur stolen. Den har också handtag som är ställbart så att bebisen kan sitta i olika lutningar om den sitter i stolen på tex ett golv. Den har även en suflett som skyddar mot solljus... Plus att allt tyg på den är tvättbart!

• Alorna

Acta Graco Logico S är det bästa babyskyddet på marknaden. Lite tyngre än andra men bebisen kan sitta lite längre i Actas eftersom det är rymligare. Glad

• FruG

Det viktigate är nog iaf att du inte ska köpa en begagnad på tex blocket eftersom man inte vet om den vart med i en krock innan!

Men sen finns det massor att tänka på vad man nu har för behov, vad man har för bil osv... Bästa är att ni tar er till en butik där ni kan ställa frågor och be om hjälp vad just ni ska tänka på.

• Sophia

Vi köpte en besafe izi sleep för att den passade på vår vagn och för att man kan lägga den ner när den inte är i bilen.
    Om sparven somnade i bilen satte vi babyskyddet på vagnen och la det ner så hon kunde sova vidare när vi var i affären/kom hem. Bebisen ska inte sitta upp för länge i början så vi tyckte det var toppen!
    Tyvärr är stolen dyr, tung och jag tycker den är ganska trång. Den är nog rätt lång men dottern hann växa ur stolen på bredden när vintern kom och kläderna inte fick plats i bältet :)
    Såg härom veckan att besafe gjort en ny stol som man också kunde lägga som var billigare, har dock inte läst någonting om den.
    Vilken vagn har ni köpt? Kan vara bra att kika på vilken stol som passar på vagnen i alla fall :) 

• telefon

Tack för alla bra svar. Acta Graco Logico S verkar alltså vara den bästa. Har googlat lite nu på morgonen och den verkar ju även vara "bäst i test".
    Hur är det med leveranstid på babyskydd? På barnvagnar kan man ju få räkna med lång leveranstid. Tänkte åka till någon av Babylands affärer i Stholms området. Har 2 månader kvar till BF, börjar det bli bråttom?
    Dahlia, nej en begagnad blir det inte just pga av det du skriver och att förhoppningsvis kanske vi har turen att få ett syskon senare.
    Sophia, Vi har en Emmaljunga CityCross. När vi köpte vagnen så frågade hon i affären om vi skulle ha ett babyskydd också men då trodde vi att vi skulle få låna en kompis ( nu ska de ha syskon) så då var jag intresserad. På expediten i affären verkade emmaljungas babyskydd inte vara den bästa ( "Det kanske finns bättre" tror jag hon sa.....). Någon som hört något om det?

• Alorna

Ang Emmaljungas babyskydd så låter det som om jag var säljaren ni pratade med haha Skrattande
    Och nej Emmaljunga är mycket bättre på att göra barnvagnar än babyskydd än så länge Glad

• sarsparis

Köpt något av ett känt märke. Se till att den passar bra i bilen. Fundera över om ni vill kunna ta skyddet i och ur på ett enkelt sätt. Tex så finns det en model av Besafe som är jättesvår att ta i och ur bilen och än värre att bära.
    En bas tycker jag man ska ha så man bara klickar skyddet i och ur.

ang emmaljungas skydd fick de inte så bra i ett test för något år sedan. Själv har vi akta gracos som vi varit nöjda med.

• Marianne84

Vi har en akta graco s som vi har användt med snabbfästet som vi har varit väldigt nöjda med. Som vi nu ska sälja för vi har köpt steget efter babyskydd.

Svar på tråden Babyskydd vad ska man tänka på?