Pergotime - 14 dagar förhöjd kroppstemp, 4 dagar normal temp - ingen mens!
Hej girls,
är ny här på Familjeliv. Tycker det är skönt att veta att det finns fler än jag som vill dela med sig av sina erfarenheter kring ägglossning, mens och ofrivillig barnlöshet osv.
Jag och min sambo har genomgått en fertilitetsutredning. Problemet är att jag inte får mens regelbundet och när jag väl får den är den mycket sparsam. Trots detta säger min gyn att han inte riktigt har "hittat" något som tyder på att jag lider av PCO.
Hur som helst, har äntligen fått Pergotime utskrivet och några dagar senare finns de att få tag på på apoteket. Har förstått att de har varit restade i flera månader... Nu väntar jag på min förbannade mens. Började för ett par månader sedan att mäta min kroppstemp på morgonen. Tempen snittade på 36,4 fram tills för ca 3 veckor sedan då den snittade på 36,, dvs en höjning på 0,3 grader. Sen 4 dagar tillbaka mäter tempen återigen runt 36,4. De senaste dagarna har jag haft supersupersmå blödningar, men långt ifrån mensblödningar. Är det någon som känner igen sig? Hur ska jag tolka detta? Gjorde gravtest i morse och fick tyvärr neg. Tror ni att jag kan påbörja min Pergokur? Hur väl kan man lita på kroppstemperaturen?
Jag vill så gärna höra från er om era erfarenheter kring ÄL, oregelbunden mens, Pergokur och tempmätningar. Känner mig så ensam och förvirrad!
Kramar!