Julklapp till 14 och 16-åring?
Vad sjutton ska man hitta på till en 16-årig tjej och 14-årig kille? Varsin bok är det enda jag kommit på hittills...
Någon som vet vad tonåringar önskar sig?
Vad sjutton ska man hitta på till en 16-årig tjej och 14-årig kille? Varsin bok är det enda jag kommit på hittills...
Någon som vet vad tonåringar önskar sig?
Till tjejer é det lätt. Smycken, smink, vad som helst ! Till killar har jag tyvärr ingen aning om.
KLÄDER! Jag har 2 småbröder på 11 resp. 14 år. Kläder från JC står högt på listan. *S*
Håller de på med någon aktivitet? Tex. fotboll, ridning? I så fall kan man ju köpa någonting med anknytning till det.
jag tänker köpa smink till min lillesyrra (som är 17) eller nått kit på bodyshop med typ hudcreme och massa som brukar va i såna...
du kan ju köpa ett spel till killen kanske om han har ps lr liknande
tjejer gillar smink...kläder...underkläder...parfymer...å musik...bio osv...
Det beror ju en del på deras intressen. Men här har du lite tips till tjejen iaf!
När jag var 16 ville jag ha:
-Presentkort på klädesbutiker, tex vero moda, H&M eller Ginatricot
-Morgonrock
-Parfym
-Smink
-Silverhalsband (numera kan jag tänka mig att märkena "snö" eller "pilgrim" är populära)
-VHS-filmer (numera DVD )
-Biocheck
-Kanske någon teknisk pryl typ en mp3 spelare
-Tofflor
-Husgeråd (dags att börja samla lite- men köp inget som har garanti som hinner gå ut innan hon flyttar om några år, utan satsa tex på höganäsmuggar, badlakan osv)
-Klocka
-Fina saker till rummet typ prydnadskuddar, tavlor, ljusstakar m.m.
-Ansiktsmask och badskum
-Handväska
-Skor
-Nyckelring
-överkast till sängen
-Lampor att ställa/hänga i fönstret
-1000 bitars pussel
-Sällskapsspel
-Pyjamas
-Nallebjörnar som jag samlade på
Jisses vad ni är bra! Tusen tack!
Presenter till pojkar verkar svårare... Han gillar fotboll. Kanske en t-shirt med hans favoritlag? Och så gillar han golf. Fast såna prylar är jag inte så bra på...
Fler pojkförslag önskas gärna!
Till killen:
-Fotbollsskor
-Träningskläder
-Matchtröja
-Golfbollar
-Sportbag
-DVD film kan nog gå hem även här om du vet vad han gillar för genre
-Fotbolls dataspel
-Hörlurar
-Biocheck
-Verktyg ifall han är lite händig av sig
-Fiskegrejer?
-Necessär
-Rakvatten (om han börjat få "fjun" än, dvs.)
-Ny skolväska
-Skrivbordslampa/sänglampa
-Plånbok
-Handskar
Jag har tre killar mellan 14-17 år att köpa julklappar till.
Här kommer lite tips.
Pengar
Kontantkort till eventuell mobil
Biocheckar
TV-spel
Biljetter till något evenemang, konsert, sport osv
DVD-film
En av killarna ska få ett påslakanset med favoritlagets logga
Favoritparfymen/deo
Tack! Ni är toppen! Nu ska här shoppas... Har skrivit upp flera saker till både kille och tjej.
Vi ska köpa en fin filt till våra syskonbarn som är tonåringar, det är ju sånt som alltid är mysigt att ha en egen.
Syrrans ena son på 14 ska få kalsonger (från Dressman) o han på 16 ska få en brun t-shirt (från Åhléns) med tryck samt Homer Simpsonsstumpor (från H&M).
Till min kusin som är 15år köpte jag frisörschampo av märket matrix :)
hon fick liknande schampoo förra året o önskade sig de igen!
Kan meddela att julklapparna är inhadlade! Det blev varsin bok, och fotbollströja och mugg med Simpsons till killen, och så presentkort på HM och en fin/cool nyckelring till tjejen.
Tack igen för era tips!