• Rakad Apa

Jag får ångest av alkohol!

Har på senare år börjat få rejäl ångest dagen efter att jag har druckit alkohol. Nån som vet om det finns några receptfria tabletter som är ångestdämpande eller om det finns nåt annat som råder bot mot ångesten?

Formerly known as Rakad Apa
  • Svar på tråden Jag får ångest av alkohol!
  • Anonym

Är det inte lättare att sluta dricka om du får en sån ångest? Ångestdämpande piller finns bara på recept.

• JabbaTheHut

Eller så unviker man helt enkelt att dricka sånt som man inte mår bra av för att slippa trycka i sej medicin?

• Anonym (SLUTA)

Sluta dricka, om du får ångest! Tror att du har ett djupare problem med alkohol än du vill inse. Tecken på ångest visar att din omedvetna säger till dig att det är fel, du borde inte dricka. Sluta genast annars hamnar du i ett problem..

Din inre säger ifrån..

• Rakad Apa

Nej, sluta dricka tänker jag verkligen inte göra. Jag har hellre ångest än att sluta dricka alkohol. Skål

• Susanne905

Ja då är det väl bara att ta konsekvensen och gilla läget...

• Rakad Apa
    Susanne905 skrev 2011-04-09 17:28:48 följande:
    Ja då är det väl bara att ta konsekvensen och gilla läget...
    Ja, det är ju det jag gör.
  • bananflugekärlek

Återställare, såklart.

• Tesso84

Det är Inget konstigt med att ha ångestkänslor dagen efter. När alkoholen ska ut ur blodet så får man känslor liknande ångest. Så är det bara. Så vill du inte sluta dricka så får du gilla läget. Men drick inte för att dämpa ångesten för det kommer bara bli värre! Alla personen är olika och vissa är mer känsliga, skulle råda dig till att inte dricka om du mår så dåligt men men, ditt liv, dina val

• Anonym
    bananflugekärlek skrev 2011-04-09 18:35:06 följande:
    Återställare, såklart.
    Bäst idag! Hahaha!
  • Anonym (j)

Har tyvärr inga svar på dina frågor men kan säga att du inte är ensam!

• Helle333
    Rakad Apa skrev 2011-04-09 17:13:55 följande:
    Har på senare år börjat få rejäl ångest dagen efter att jag har druckit alkohol. Nån som vet om det finns några receptfria tabletter som är ångestdämpande eller om det finns nåt annat som råder bot mot ångesten?
    Sluta dricka alkohol. Jag får ångest i flera veckor efter att jag druckit sånt där nervgift så jag tog helt enkelt beslutet att det inte är värt det. Jag har inte druckit en droppe alkohol på tolv år nu. Och jag saknar det inte för fem öre. Jag tror det har hjälpt till att jag sett förnedringen som drabbade min morbror och min kusin som under många år var aktiva alkoholmissbrukare dessutom. Det är helt enkelt inte värt det.
  • Rakad Apa
    bananflugekärlek skrev 2011-04-09 18:35:06 följande:
    Återställare, såklart.
    En klassiker! Dessvärre funkar det ju bara för stunden
  • NadiaMi

Dricka lite mindre så du inte gör så mycket av det du får ångest av kanske?
    Du behöver ju inte sluta helt, men att dra ner på det en aning kan ju minska på ångestnivån också.

Sedan handlar det förståss lite om varför dendär ångesten dyker upp också.
    Är det för att du har druckit överhuvudtaget eller för att du har druckit för mycket?
    Och när du dricker, blir det så pass mycket att du får minnesluckor och gör sådant du egentligen inte vill? Eller får du ångest även om det bara rör sig om en smärre salongsberusning?

• Thotis90
    Anonym skrev 2011-04-09 17:16:37 följande:
    Är det inte lättare att sluta dricka om du får en sån ångest? Ångestdämpande piller finns bara på recept.
  • Anonym (alkis?)

Det är väl allmänt känt att alkohol ger ångest dagen efter? Ja, inte alltid och för alla förstås. Men det är en varningsklocka och det finns absolut inget du kan göra åt det förtom att dricka mindre.

• Rakad Apa
    Helle333 skrev 2011-04-10 09:57:49 följande:
    Sluta dricka alkohol. Jag får ångest i flera veckor efter att jag druckit sånt där nervgift så jag tog helt enkelt beslutet att det inte är värt det. Jag har inte druckit en droppe alkohol på tolv år nu. Och jag saknar det inte för fem öre. Jag tror det har hjälpt till att jag sett förnedringen som drabbade min morbror och min kusin som under många år var aktiva alkoholmissbrukare dessutom. Det är helt enkelt inte värt det.
    Känns trist att lägga av helt. Som det är nu så kan jag hantera ångesten jag får, men det är lite jobbigt. Men jag verkar ju inte ha lika illa som dig som fick ångest i flera veckor efteråt. Jag får ångest kanske i 5 dagar efteråt. Så jag lär fortsätta dricka, i alla fall fram tills att ångesten blir alltför illa.
  • Anonym (lilla mu)

Sluta drick.
    Om du inte gör det sluta beklaga dig för du sätter dig själv i sitsen då.

• Rakad Apa
    NadiaMi skrev 2011-04-11 09:32:07 följande:
    Dricka lite mindre så du inte gör så mycket av det du får ångest av kanske?
    Du behöver ju inte sluta helt, men att dra ner på det en aning kan ju minska på ångestnivån också.

Sedan handlar det förståss lite om varför dendär ångesten dyker upp också.
    Är det för att du har druckit överhuvudtaget eller för att du har druckit för mycket?
    Och när du dricker, blir det så pass mycket att du får minnesluckor och gör sådant du egentligen inte vill? Eller får du ångest även om det bara rör sig om en smärre salongsberusning?
    Jag får i regel alltid ångest när jag dricker. Har dock inte tänkt på om mängden avgör hur mycket ångest jag får. Dock får jag jävligt lätt minnesluckor, ibland behöver jag inte dricka mycket alls för att jag ska få en minneslucka. Jävligt irriterande. Men jag får ångest även om jag inte får en minneslucka.

Jag får väl eventuellt göra en kompromiss som du och några andra tipsat om, alltså att dricka mindre. Men en öl blir ju ofta fler när man är ute i svängarna Drömmer
  • NadiaMi
    Rakad Apa skrev 2011-04-11 09:56:07 följande:
    Jag får i regel alltid ångest när jag dricker. Har dock inte tänkt på om mängden avgör hur mycket ångest jag får. Dock får jag jävligt lätt minnesluckor, ibland behöver jag inte dricka mycket alls för att jag ska få en minneslucka. Jävligt irriterande. Men jag får ångest även om jag inte får en minneslucka.

Jag får väl eventuellt göra en kompromiss som du och några andra tipsat om, alltså att dricka mindre. Men en öl blir ju ofta fler när man är ute i svängarna Drömmer
    Se det som ett experiment.
    Varannan vatten under en utekväll, och skyll på att du har slagit vad med någon (eller slå vad med en hugad kompis på riktigt) ifall du blir i frågasatt för det.

Om du inte vet ifall ångestnivån och alkoholintaget har med varandra att göra så finns det ju inte så många sätt att ta reda på det annat än att helt enkelt prova sig fram, och det är betydligt trevligare att försöka prova sig fram till mindre ångest istället för att dubbla mängden och se om det blir värre.
Svar på tråden Jag får ångest av alkohol!