Jag får ångest av alkohol!
Har på senare år börjat få rejäl ångest dagen efter att jag har druckit alkohol. Nån som vet om det finns några receptfria tabletter som är ångestdämpande eller om det finns nåt annat som råder bot mot ångesten?
Har på senare år börjat få rejäl ångest dagen efter att jag har druckit alkohol. Nån som vet om det finns några receptfria tabletter som är ångestdämpande eller om det finns nåt annat som råder bot mot ångesten?
Är det inte lättare att sluta dricka om du får en sån ångest? Ångestdämpande piller finns bara på recept.
Eller så unviker man helt enkelt att dricka sånt som man inte mår bra av för att slippa trycka i sej medicin?
Sluta dricka, om du får ångest! Tror att du har ett djupare problem med alkohol än du vill inse. Tecken på ångest visar att din omedvetna säger till dig att det är fel, du borde inte dricka. Sluta genast annars hamnar du i ett problem..
Din inre säger ifrån..
Nej, sluta dricka tänker jag verkligen inte göra. Jag har hellre ångest än att sluta dricka alkohol.
Ja då är det väl bara att ta konsekvensen och gilla läget...
Alkis varning!
Återställare, såklart.
Det är Inget konstigt med att ha ångestkänslor dagen efter. När alkoholen ska ut ur blodet så får man känslor liknande ångest. Så är det bara. Så vill du inte sluta dricka så får du gilla läget. Men drick inte för att dämpa ångesten för det kommer bara bli värre! Alla personen är olika och vissa är mer känsliga, skulle råda dig till att inte dricka om du mår så dåligt men men, ditt liv, dina val
Har tyvärr inga svar på dina frågor men kan säga att du inte är ensam!
Dricka lite mindre så du inte gör så mycket av det du får ångest av kanske?
Du behöver ju inte sluta helt, men att dra ner på det en aning kan ju minska på ångestnivån också.
Sedan handlar det förståss lite om varför dendär ångesten dyker upp också.
Är det för att du har druckit överhuvudtaget eller för att du har druckit för mycket?
Och när du dricker, blir det så pass mycket att du får minnesluckor och gör sådant du egentligen inte vill? Eller får du ångest även om det bara rör sig om en smärre salongsberusning?
Det är väl allmänt känt att alkohol ger ångest dagen efter? Ja, inte alltid och för alla förstås. Men det är en varningsklocka och det finns absolut inget du kan göra åt det förtom att dricka mindre.
Sluta drick.
Om du inte gör det sluta beklaga dig för du sätter dig själv i sitsen då.