• Anonym (ont)

Gör sååå ont att svälja i strupen! Någon som vet?

Jag får så jädrans ont i strupen när jag svljer mat eller dricker. Känns som håll/kramp i strupen och det tar ett tag innan det åker ner. Man känner som om det är något i vägen och sen känna hur det passerar igenom..Jag har det 1-2ggr i månaden och det kan hålla i sig ett par dagar. Jag ska boka tid hos läkaren men tänkte om någon har samma eller vet mer än mig? Vad kan sånt bero på? Jag tuggar maten ordentligt men det hjälper inte. Kan inte ens få ner vatten utan att det fastnar

• Svar på tråden Gör sååå ont att svälja i strupen! Någon som vet?
  • WimZy

Sådär kunde jag få när jag var riktigt stressad. Har inte varit till ngn dr.

• MizzTez

Har du magkatarr?? Min strupe känns ibland som att den är uppsvälld och en stor knöl där inne, brukar ta magmedicin och då lättar det. Fick det även när jag åt mycket mjölk men det irriterade iof magen så det kan ha med det att göra.
    Men ett läkarbesök är ju bäst att ta om inte annat för att utesluta nå knölar odyl. Jo, appropå knölar så svällde halsen upp på mig sist när jag blev förkyld, som att jag fick halsfluss nere i strupen, sjukt skumt och obehagligt men borta på någon dag.

• Anonym (ont)

Jag är inte förkyld, halsfluss eller liknande..Magkatarr har jag inga symptom på heller utan det är som om det finns ett hinder i vägen som allt måste passera förbi

• MizzTez
    Anonym (ont) skrev 2011-04-09 20:34:29 följande:
    Jag är inte förkyld, halsfluss eller liknande..Magkatarr har jag inga symptom på heller utan det är som om det finns ett hinder i vägen som allt måste passera förbi
    Men hur är det med stressen då??
  • Anonym (ont)
    MizzTez skrev 2011-04-09 20:35:44 följande:
    Men hur är det med stressen då??
    Inte mer än det vanliga. Jag har levt som jag gjort innan det började
  • Anonym (ont)
    Anonym skrev 2011-04-09 20:59:46 följande:
    Halsböld?
    Om du är samma som skrev halsfluss så kanske man borde läsa lite mer om halsfluss och halsböld och symptomen..Jag säger ju på väg ner i matstrupen /i bröstet
  • Anonym

Skulle kunna var sköldkörteln som strular. Läs på om symtom på hypertyreos och hypotyreos, stämmer ett flertal symtom på dig på det ena eller andra kan du även nämna det när du ringer din VC för att få läkartid. Oavsett om du har symtom på dessa behöver du nog kollas hos läkare för säkerhetsskull.

• Gerd brycke

Jag har sedan flera år tillbaka haft väldigt ont i vä sida på halsen.Har både röntgat o varit hos halsdr, som säger att det kan vara ett ärr efter att mina mandlar operades bort för ca 50 år sedan. Många ggr om dagen känns det som om en kniv vrids runt i halsen,gör fruktansvärt ont, men tydligen inget att göra åt.Rynkar på näsan

Svar på tråden Gör sååå ont att svälja i strupen! Någon som vet?