• jessica1979

Ni oförklarligt barnlösa som fått äta pergotime, blev ni gravida då?

Som frågan lyder.....Har ätit min första kur och har nog precis haft ÄL förmodligen så nu är det som vanligt bara att vänta. Vill inget hellre än att äntligen få ett plus! Hur gick det för er andra?

• Svar på tråden Ni oförklarligt barnlösa som fått äta pergotime, blev ni gravida då?
  • jessica1979
    Pimpinellan skrev 2011-04-10 20:20:59 följande:
    En kur-inget barn.
    Vad kom det sig att det bara blev en kur? Jag har sett dig i andra trådar och vet att du har bra koll på tester och resultat bl.a. Kan du kika på mina resultat.....?
    S-T4, fritt 11pmol/L
    S-TSH 1,1 mU/L
    S-Progesteron 35nmol/L, 37nmol/L
    S-FSH 2,5 U/L
    S-LH 1,9 U/L
    S-Prolaktin 5mikrogram/L
  • Pimpinellan
    jessica1979 skrev 2011-04-11 19:33:00 följande:
    Vad kom det sig att det bara blev en kur? Jag har sett dig i andra trådar och vet att du har bra koll på tester och resultat bl.a. Kan du kika på mina resultat.....?
    S-T4, fritt 11pmol/L
    S-TSH 1,1 mU/L
    S-Progesteron 35nmol/L, 37nmol/L
    S-FSH 2,5 U/L
    S-LH 1,9 U/L
    S-Prolaktin 5mikrogram/L
    Jag har ju egen äl och fick tunn slemhinna av pergon så då ville varken jag eller läkaren ta det mer. En kur= en chansning bara.
    Dina värden är bra vad jag ser. FSH superbra,TSH helt bra,progesteron bra,LH lite lägre än den referens jag fick,men det kvittar när du har så bra FSH och äl. Prolaktin mäts på flera sätt,mitt gränsvärde var under 560,kanske motsvarar ditt 5?
  • jessica1979

Hmm, jag har också egen ÄL men när jag var på VUL efter min kur nu så tittade hon inte ens på livmoderslemhinnan.

• jessica1979

Puffar lite samtidigt som jag kan berätta att första kuren inte gav något resultat i form av graviditet, tog blodprov på dag 21 (progesteron?) och resultatet på det var 66 vilket enl sköterskan skulle vara bra, vad bra nu innebär.... Hade en fin äggblåsa på 22 mm enl läkaren på VUL.Jag har ju hört att slemhinnan i livmodern kan påverkas negativt av pergotime. Detta kollades inte vid VUL och när jag pratade med barnmorskan på tel så hade hon aldrig hört talas om det. Jag håller på att bli knäpp på att det aldrig funkar vad jag än gör för nåt. Massor av vänner och bekanta som är gravida nu som fick första barnet efter oss och nu ska ha andra, kul! Jätte-kul verkligen, men jag kan inte riktigt glädjas med alla tyvärr för det här att det aldrig händer håller på att ta knäcken på mig. Nu har jag börjat på andra kuren i alla fall och hoppas på andra gången gillt, banne mig!

• grata

Andra kuren avslutad, ingen graviditet. Vet inte om det blir en tredje kur än, väntar på att gyn ska ringa... Gjorde bara VUL efter första kuren, hade en äggblåsa då men den var inte mogen...

• jessica1979
    grata skrev 2011-05-09 13:29:31 följande:

Andra kuren avslutad, ingen graviditet. Vet inte om det blir en tredje kur än, väntar på att gyn ska ringa... Gjorde bara VUL efter första kuren, hade en äggblåsa då men den var inte mogen...

Gjorde också bara VUL efter första. Har ÄL idag el igår efter andra kuren så hoppas hoppas hoppas nu.
    Hjärtefröjd skrev 2011-05-09 14:51:11 följande:
    Fem kurer, två tidiga MF, inget barn.
    Jag är ledsen
  • AC DC

Intressant tråd slänger mig med o hoppas på fler resultat Körde en enkel kur i februari med pergotime utan resultat alltså jag fick ingen ÄL, börja dubbel kur i april gav ägglossning men ingen graviditet nu är jag mitt uppe i 2a juren dubbel med ägglossning troligtvis igår/idag har så fruktansvärt dumma ägg test men de visade lite mörkare streck igår än tidigare. men blir det ingen graviditet nu så ska ja köpa de dyra clearblue testen iaf tills nästa gång, även om det stod när jag köpte dessa att det var bland de pålitligaste test man kunde köpa, men så svår tolkade tycker ja

• jessica1979

Jag har kört tredje och sista (?) kuren nu och har ÄL typ som idag. Har alltid haft det ändå enl ÄL-test men ändå ingen graviditet så långt ögat når. Väldigt påfrestande. Veckorna som följer efter ÄL gör jag mitt bästa för att inte hoppas och tänka för mkt men hur lätt är det? Tycker det vimlar av tecken men tyvärr så har det tydligen bara varit tecken på analkande mens. När den kommer blir man så fruktansvärt besviken och ledsen. Jag känner mig övertygad om att nåt måste vara fel, men frågan är vad.

• Catgodess

# kurer Pergotime, ingen bebis, blev gravid med tvillingar efter 4:e IVF-försöket då jag bytte klinik inför fjärde försöket.

Svar på tråden Ni oförklarligt barnlösa som fått äta pergotime, blev ni gravida då?