• FemaleX

Önskar att det fanns möjligthet för ÄD m spermiddonation i Sverige, så ologiskt!

Jo jag vet att Sverige ligger efter när det gäller vissa saker och att man ej som ensamstående inte kan få göra äggdonation m spermiedonation här i detta land. Vet också att det är många som står i kö för ÄD och att man har få donatorer.
    För sjutton jag betalar faktiskt skatt och idag känner jag mest irriterad över att privata kliniker ej får genomföra ÄD eller spermiedonation. Också jävligt irriterad över att ensamstående ej får göra insemination i Sverige!!!
    Man har ju tom öppnat en websigght för att man ska kunna hitta ägg/spermiedonatorer. Hade lagstiftningen varit tolerant kunde jag själv hittat en ägg/spermiedonator fått chansen at träffa dem och fått betala allt men det hade varit bra lösning för mig!
    Usch nu är jag arg. Jo men jag sparar för fullt för mina behandlingar utomlands....

• Svar på tråden Önskar att det fanns möjligthet för ÄD m spermiddonation i Sverige, så ologiskt!
  • hymafr

Också irriterande att det finns en mycket lägre åldersgräns i Sverige än i många andra länder.

• The75

Hej

Ja i Sverige blir man diskriminerad för allt möjligt,jag och min man kunde inte få hjälp att få barn här i sverige eftersom min ägg är så dåliga och min man har inga spermier( pga en op som barn) så vi behövde både ägg och spermier och det går ju faktiskt inte för sig här i svergie så trots att vi betalar skatt och gör rätt för oss så får vi kalla handen blääääääääääääääää så orättvisst vi kan ju inte hjälpa att vi inte har vad som behövs :O(

Tusen tack för Ava Riga som utan problem hjälpt oss uppfylla den drömmen som svergie inte kunde tur att man har lite pengar annars hade vår dröm inte kunnat uppfyllas :O)
    Man kanske skulle börja betala skatt i Lettland istället :O)

Svar på tråden Önskar att det fanns möjligthet för ÄD m spermiddonation i Sverige, så ologiskt!