• AnnaLilla

Tidiga tecken på förlossning!!?

När väl förlossningen startat och man får värkar så finns det ju inget tvivlel på att man inom en snar framtid kommer att få se sitt barn men jag undrar lite om tiden innan.

Märkte ni något, bortsett från vattenavgång, slempropp och de vanligaste tecknen på att förlossningen var på gång?
    När jag läser så pratar vissa om att de börjat må illa mer på slutet, att de blir lösa i magen, att de är galet trötta eller att de blir oroliga på ett sätt som riktigt stämmer in på resten av graviditeten.

Hur såg det ut för dig dagarna eller strax innan din förlossning startade? Innan värkarna kom om än oregelbundet.
  • Svar på tråden Tidiga tecken på förlossning!!?
  • Amazina

Jag är nu i v 37+3 och tror någonting är på G.. Min dotter föddes i v 37+2 för tv år sedan.
    Jag har varit illamående ett tag men det tolkar jag mer som en konsekvens av trycket på magsäcken. Jag sover även dåligt, men troligtvis pga att jag inte hittar någon bekväm ställning trots kuddar och grejer. Svettas på nätterna. Vet ej varför... Jag får även sammandragningar vid minsta lilla ansträngning. Igår kunde jag knappt stiga upp ur soffan utan att magen blev stenhård och jag fick gå framåtböjd. Så fort jag la mig ner gick det dock över. Tycker även jag känner barnets huvud mot slidväggen  på något konstigt sätt. Det är något hårt där framme som inte fanns för en vecka sedan. (Det är inte livmodertappen jag menar)

• Lavish

Hoppas kunna berätta det för dig snarast, en dag till BF idag, än så länge har jag inte märkt några tecken. Otålig :-S

• DevilsDaughter

amazonas: Jag känner också det där i slidan, har haft det så ett tag och barnets huvud har legat högt och rörligt.ll Har också funderat på vad det kan va!?

• Diablo

Jag har varit lite dålig i magen på dagen innan förlossningsstart. Jag har kännt mig lite rastlös. Men vid förra förlossningen kände jag ingenting innan jag fick två snabba sammandragningar inom loppet av två minuter och sedan gick vattnet. Barnet var ute inom loppet av 30minuter.

Har man tur behöver man inget vett!
  • Amazina
    Diablo skrev 2011-04-10 16:24:26 följande:
    Jag har varit lite dålig i magen på dagen innan förlossningsstart. Jag har kännt mig lite rastlös. Men vid förra förlossningen kände jag ingenting innan jag fick två snabba sammandragningar inom loppet av två minuter och sedan gick vattnet. Barnet var ute inom loppet av 30minuter.
    Eeh... Ooops...
  • Diablo
    Amazina skrev 2011-04-10 16:35:18 följande:
    Eeh... Ooops...
    Ja, denna gången har vi handdukar mm, med oss i bilen fall i fall vi inte hinner in till förlossningen!
    Har man tur behöver man inget vett!
  • AnnaLilla

Min mamma har fött mej och min syskon för tidigt och det har gått väldigt snabbt allt gångerna.. Min syster födde även sin son för tidigt och det gick undan. så söker därför tidiga tecken eftersom jag ligger i riskzon för att föde för tidigt även jag :)

fler som kan dela med sig? :)

Svar på tråden Tidiga tecken på förlossning!!?