Det jag ska tänka på när jag går på intervju idag är att LE! vara glad och positiv, visa att jag tycker det är roligt att vara här. Sedan ska försöka att inte se det som ett förhör, utan se det som ett vanligt samtal... som en vanlig intervju, alltså på ett sätt där dom bara frågar lite saker om mig för o veta hur jag är.. Inget farligt egentligen :) Försöker få bort själva förhör känslan och ersätta den med nyfikenhet, dom är nyfikna på mig och jag på företaget jag vill jobba på såklart :) Sedan ska jag faktiskt erkänna att jag är nervös, dom lär ju säkert fråga "hur är det?" eller liknande och då ska jag säga att jag är nervös. Märker jag att jag håller på o sabba det pga min nervositet , exempelvis att jag darrar på rösten eller tappar orden eller tråden så får jag säga att "ni får ursäkta men jag är nervös så jag brukar inte vara såhär darrig" det visar att du är öppen och står för det du känner och klarar av att erkänna det, plus att det faktiskt bevisar att du tar det på allvar. kommer du dit med attityden "det går som de går" och är hel lugn så ger de kankse inte ett lika seriöst intryck som om du säger att du faktiskt är nervös, då förstår dom att du anstränger dig o att du tar det på allvar så de tror jag bara är positivt om man vågar erkänna :)
Jag ska iaf göra mitt bästa, o jag vet att jag kommer bli jättnervös, somsagt, har redan handsvett o hjärtklappning nu o de är några timmar kvar :P hehe.