• Satine87

Flyg Arlanda-JFK med Delta alt annan långflygning m Delta?

Hej!

Vi ska om några veckor åka med Delta airlines (bokad via KLM) från Arlanda till JFK,New York . Jag är lite fundersam över underhållningen ombord. Jag fattar det som att med KLM har man egen skärm med gratis underhålling (?) men jag förstår inte riktigt hur det är på deltas plan genom informationen på hemsidan, eftersom det står priser för varje film, avsnitt osv. Dock så står det priser även på maten men att den är gratis på långflygningar. 

Någon som har flugit med Delta nyligen?
    Även andra erfarenher mottages gärna, ex hur maten och sätena var osv.  

*BF 27/9-11*
  • Svar på tråden Flyg Arlanda-JFK med Delta alt annan långflygning m Delta?
  • Strö lite socker

Jag flög med delta London-Atlanta. Allt var gratis (filmer och program) och maten var ok, vanlig flygplansmat. Bra service och gott om plats. Trevlig resa!

• Strö lite socker

Det var det i och för sig..... Knappt ett år sen men jag kan inte tänka mig att de ändrat så mycket....

• Fidelis ad urnam

Ska du flyga direktflyg?
    Vi ska flyga med delta (via KLM) 12 juni och sedan 13 juli hem igen och jag är lite nyfiken på hur delta är.

Har flugit med KLM och då var underhållning (men inte hörlurar) gratis, likaså mat och dryck.

Vad ska man säga om stolarna, trångt

Jag kollade upp själva flygplanet som vi ska flyga med och det är 3 x 3 platser (alltså tre säten på höger sida, gång och sedan 3 säten på vänster sida).

• Fidelis ad urnam
    tompatiger skrev 2011-04-10 20:26:37 följande:
    Flög Alaska - Dulles med Delta, aldrig mer - skitfula flygvärdinnor
    Hade de varit FULLA hade jag förstått din kritik, men utseendet på flygvärdinnorna avgör väl inte för hur flygningen var
  • Satine87
    Fidelis ad urnam skrev 2011-04-10 20:27:45 följande:
    Ska du flyga direktflyg?
    Vi ska flyga med delta (via KLM) 12 juni och sedan 13 juli hem igen och jag är lite nyfiken på hur delta är.

Har flugit med KLM och då var underhållning (men inte hörlurar) gratis, likaså mat och dryck.

Vad ska man säga om stolarna, trångt

Jag kollade upp själva flygplanet som vi ska flyga med och det är 3 x 3 platser (alltså tre säten på höger sida, gång och sedan 3 säten på vänster sida).
    Ja det är direktflyg bokad med KLM (men är ju deltas plan).  Är säkert "samma" resa.  Jag ska rapportera när ja kommer hem :)

Jag har flugit med unites 2008 men gratis mat men då var det inga personliga skärmar och dessutom var det "stora" underhållningsystemet trasigt... 
    *BF 27/9-11*
  • Satine87
    tompatiger skrev 2011-04-10 20:26:37 följande:
    Flög Alaska - Dulles med Delta, aldrig mer - skitfula flygvärdinnor
    Haha! Var det bara det som var fel så går det nog bra ändå :P
    *BF 27/9-11*
  • Fidelis ad urnam
    Satine87 skrev 2011-04-10 20:31:31 följande:
    Ja det är direktflyg bokad med KLM (men är ju deltas plan).  Är säkert "samma" resa.  Jag ska rapportera när ja kommer hem :)

Jag har flugit med unites 2008 men gratis mat men då var det inga personliga skärmar och dessutom var det "stora" underhållningsystemet trasigt... 
    Jag tror inte det är personliga skärmar utan skärmar i taket med jämna mellanrum.
    Vi kommer ha filmer på min mobil som vi ska kolla på istället för att kolla på flygbolagets utbud, man ser dåligt och det hörs dåligt och det är inte alltid film man tycker om.
  • Satine87

hmm det står att det är 11 svar i tråden, men jag kan bara se 9.. är det bara jag?

*BF 27/9-11*
Svar på tråden Flyg Arlanda-JFK med Delta alt annan långflygning m Delta?